close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Brava: brava start niet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1200

beste collega's,

fiat start niet, batterij iheeft eigenaar zelf vervangen. ik meet 12 volt op batterij, tijdens het starten daalt die na 8 volt, motor draait ook maar 1 a 2 x rond en dan is de batterij plat. heb al met startkabels geprobeerd. zelfde verhaal terwijl de aanhangende auto gewoon staat te draaien en 14v op startkabels geeft. zou het kunnen dat de startmotor gewoon teveel stroom trekt? heb geen ampere tang dus kan dat ook niet meten. of weet iemand anders iets? het probleem is auto start niet mooi rond te langzaam en te kort. dus denk startmotor. Ook al startkabels via - accu op motor gehouden voor massa uit te sluiten maar blijft hetzelfde. dus startmotor???

mvg erwin

Geplaatst door

ERwin_jah (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hmm wat is je waarde gemeten tussen de minpool van de accu en het huis van de startmotor. komt wel eens voor dat de startmotor vals contact inwendig maakt. maar wat ook kan is de verkeerde olie er in . ( zelf laatst meegemaakt )
maar weten is meten. overgangweerstanden van de kabels tot verbruikers meten.

apalracer 50
badge

13 jaar

hallo
als je in het bezit bent van een multimeter kun je ook die gebruiken als amperetang, zet deze gewoon tussen de draden. ook is het verstandig on alle met de motor verbonden massadraden te gaan controleren. meet even de weerstand tussen de startmotor en de minpool van de accu.
m.v.g michele biccai

biccai 5
badge

13 jaar

[quote=biccai]hallo
als je in het bezit bent van een multimeter kun je ook die gebruiken als amperetang, zet deze gewoon tussen de draden. ook is het verstandig on alle met de motor verbonden massadraden te gaan controleren. meet even de weerstand tussen de startmotor en de minpool van de accu.
m.v.g michele biccai[/quote]
heb ik al uitgesloten dmv startkabels van batterij naar motor en van motor naar carrosserie. ma waar zet ook mijn multimeter dan tussen? ik denk niet dat die 150 Amp a 200 Amp aankan. ik heb geen spanningsval over de aansluitingen. weerstand is ook 0.03 ohm onbelast. ik ga morgen vroegd ie starter eronder uit zwieren. denk dat anker om zeep is.

ERwin_jah 0
badge

13 jaar

[quote=apalracer]hmm wat is je waarde gemeten tussen de minpool van de accu en het huis van de startmotor. komt wel eens voor dat de startmotor vals contact inwendig maakt. maar wat ook kan is de verkeerde olie er in . ( zelf laatst meegemaakt )
maar weten is meten. overgangweerstanden van de kabels tot verbruikers meten.[/quote]
je bedoelt ook gewoon de weerstand dus? tussen accu, massa motor, en chassis heb ik al uitgesloten door startkabels te gebruiken van accu - naar motor en van motor naar chassis. massaprobleem is uitgesloten. zou het anker niet kunnen zijn van de startmotor?

ERwin_jah 0
badge

13 jaar

Welke olie zit er in . laatst ook zitten zoeken bleek te dikke olie. gingen de lagerschalen van de krukas zonder oliefilm. en dan gaat de motor ook heel zwaar en krijg je een enorme spanningsval.

apalracer 50
badge

13 jaar

Leg eens een massakabel van de starter naar het chassis! Bij mijn Fiat Ducato had ik ook al een massakabel v/h motorblok naar het chassis bij gemonteerd en probleem zat in slechte massa aan de starter. Ik heb dan inneens een massa kabel bigetrokken van aan de starter naar het chassis en nu al een jaar geen problemen meer!

ovi 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Brava of stel zelf een nieuwe vraag.