Fiat Punto: cilinderkoppakking

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,2

Ik heb vandaag deze wagen nagekeken en gemerkt dat er zwarte olie boven op de koelvloeistof dreef ,de wagen vebruikt overmatig olie,er moet koelvloeistof bijgevuld worden er komt geen druk op het koelcircuit dus ik vermoed koppakking stuk.Ik heb weinig ervaring met zo een fiat motor ,is er kans dat er meer stuk is dan alleen de koppakking ?deze motor heeft ong.130000km en loopt goed

Roger10

Geplaatst door Roger10 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Hendrik4290 (0) PRO, 14 jaar geleden

Koppakking is een meer dan bekend probleem bij deze motoren. Meer zal er niet kapot zijn, maar als je de pakking vervangt vergeet dan de distributieriem, de waterpomp en de spanrol niet mee te bestellen.

Roger10 (0), 14 jaar geleden

ok maar de distributieset is nog maar 15000km vervangen

Hendrik4290 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik zou de riem toch niet opnieuw gebruiken. Als hij breekt is er geen schade aan kleppen maar heb je het extra werk weer.

hcjansen (0), 14 jaar geleden

Hallo Hendrik,


Geldt dat ook voor een 1.2 16V uit 2000 dat er bij riembreuk geen klepschade is ?


Mvg. Henk.

paulmichiel (0) PRO, 14 jaar geleden

16v=vrijwel altijd klepschade. De oude 8 kleppertjes waren vrijlopers.

Roger10 (0), 14 jaar geleden

Koppakking +klepsteelhoedjes vervangen +distributieriem, motor draait gelijk nieuw en rookt absoluut niet meer blauw,klepsteelhoedjes waren keihard!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.