close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Punto: cilinderkoppakking

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,2

Ik heb vandaag deze wagen nagekeken en gemerkt dat er zwarte olie boven op de koelvloeistof dreef ,de wagen vebruikt overmatig olie,er moet koelvloeistof bijgevuld worden er komt geen druk op het koelcircuit dus ik vermoed koppakking stuk.Ik heb weinig ervaring met zo een fiat motor ,is er kans dat er meer stuk is dan alleen de koppakking ?deze motor heeft ong.130000km en loopt goed

Geplaatst door

Roger10 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koppakking is een meer dan bekend probleem bij deze motoren. Meer zal er niet kapot zijn, maar als je de pakking vervangt vergeet dan de distributieriem, de waterpomp en de spanrol niet mee te bestellen.

Hendrik4290 0
badge

15 jaar

ok maar de distributieset is nog maar 15000km vervangen

Roger10 0

15 jaar

Ik zou de riem toch niet opnieuw gebruiken. Als hij breekt is er geen schade aan kleppen maar heb je het extra werk weer.

Hendrik4290 0
badge

15 jaar

Hallo Hendrik,


Geldt dat ook voor een 1.2 16V uit 2000 dat er bij riembreuk geen klepschade is ?


Mvg. Henk.

hcjansen 0

15 jaar

16v=vrijwel altijd klepschade. De oude 8 kleppertjes waren vrijlopers.

paulmichiel 0
badge

15 jaar

Koppakking +klepsteelhoedjes vervangen +distributieriem, motor draait gelijk nieuw en rookt absoluut niet meer blauw,klepsteelhoedjes waren keihard!

Roger10 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.