auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Cinquecento: Cylinder 4 werkt niet mee

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 900

Ben sinds kort in het bezit van een Cinquento 900 van 1994. Km stand 115.000. Leuk wagentje.
Gekocht voor een klein prijsje maar met een gebrek.
Het volgende; bij vervanging van de bougies viel het op dat er op de bougies van de cylinders 1, 2 en 3 nogal wat bruin greize aanslag op zat. Kan natuurlijk als er maar alleen maar kleine stukjes mee gereden zijn.
De 4 cylinder/bougie was echter nogal zwart aangekoekt en vet.
Wanneer ik de duim op het bougiegat houd dan merk ik dat ik maar weinig tot geen compressie heb.
Ook in het expansie vaatje zit een beetje zwarte vettige aanslag.
Het kunnen natuurlijk verschillende dingen zijn zoals, lekke koppakking, kleppen verbrand of zuiger- veer problemen.

Heeft iemand ook wel eens deze ervaring gehad en wat zijn dan de meest voorkomende gebreken.

Geplaatst door

jan5017 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de motor loopt en je kijkt in het expantievat, borrelt het water dan ook?

Gezien je verhaal, ben ik toch bang dat je een lekke koppakking hebt.

Meet de compressie eens met een meter, maar de kop moet er toch af en dan zie je vanzelf of er een klep kapot/verbrand is.

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Hallo Cor,

Bedankt voor je antwoord.
Dacht niet dat het borrelt maar zal nog eens goed kijken.
Heb er zelf nog maar 150 km mee gereden maar zie nu nog geen koelwaterverlies. We is de moter ter plaatse van de kop vettig.
Ben benieuwd of het vaak voorkomt of de zuiger of veren problemen geven.
Zal eens wat olie op de zuiger spuiten kijken of ik dan wel compressie heb.
Zo niet dan zal het wel een klep of koppakking zijn.
Heb ik het weekend weer wat te doen of iemand moet nog andere ideeen hebben?????

jan5017 0

18 jaar

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Even vertellen wat er zo allemaal is gebeurd.
Ik heb toch maar besloten om de kop eraf te halen.
Bleek dat een uitlaatklep goed verbrand was.
Tevens was de koppakking niet helemaal fris meer.
Kop laten reviseren, alle klepjes weer netjes geslepen + allemaal nieuwe pakkingen voor de prijs van 185 euries.
Loopt nu weer prima.


EEN WAARSCHUWING VOOR IEDEREEN!
WANNEER JE DE NOKKENAS VERWIJDERD LET DAN OP DAT DIE KLEINE K.T PLAATJES TUSSEN DE HYDRAULISCH KLEPSTOTERS EN DE TUIMELAAR ZITTEN ER NIET ALLEMAAL UITVALLEN EN IN EN TUSSEN JE BLOK TERECHT KOMEN.

jan5017 0

18 jaar

Gefeliciteerd maar, zo te zien is het allemaal weer in orde :D

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.