close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Ducato: distributie schade

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.3jtd

wie heeft er meer ervaring met hydraulishe klepstoters .
we hebben een motor met distributie schade motor blok na controle goed
cil. kop gerevideerd .
motor in elkaar gezet met 24 nieuwe klepstoters
motor loopt nu op 3 poten bij gas geven tot 2000 omw/min gaat motor op 4 poten lopen .
terugstationair gaat hij op 3 poten lopen het is duidelijk dat 1e cil. niet mee doet motor heeft wel voldoende compressie maar je hoort hem in de inlaat
motor staat op tijd hier is weinig aan te veranderen met de vast zet stiften .

Geplaatst door

freds6230 (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

geen foutcodes?

teczwolle 0
badge

13 jaar

hallo tec

motor heeft geen foutcodes ( uitgelezen met examiner )
wij dachten ook eerst dat er een injector niet mee deed maar helaas het is net of de hydrauliche stoters niet op druk komen
even voor het gemak TESEO weet het ook even niet.

freds6230 0
badge

13 jaar

Is de zuigerhoogteverschil van de 4 cilinders t.o.v het motorblok gecontroleerd ?
Lijkt me toch een compressieprobleem ( drijfstang krom ).

GOVA 0
badge

13 jaar

hallo Gova

1e en 4e cil hebben geen hoogte verschil wel heb ik voor morgen een nieuwe zuiger besteldt voor de zekerheid want de klep op de eerste cil heeft hem geraakt zuiger er wel uitgehad en op lekkage gecontroleerd
deze is niet echt te zien waardoor we hem weer gemonteerd hebben .we hebben ook compressie gemeten de 1e cil is wel wat lager maar niet dat je zegt hier loopt hij niet op . daad werkekijk comp. meting niet met examiner.

freds6230 0
badge

13 jaar

Sorry, had je bericht maar vluchtig gelezen..., maar als je hem hoort in de inlaat, dan staat er een inlaatklep open. Kan je met een handpomp (je weet wel, zo één met een vacuummeter op )vacuum zuigen aan de inlaat op de cilinderkop ?(met gesloten inlaatkleppen)
[quote=freds6230]wie heeft er meer ervaring met hydraulishe klepstoters .
het is duidelijk dat 1e cil. niet mee doet motor heeft wel voldoende compressie maar je hoort hem in de inlaat[/quote]

GOVA 0
badge

13 jaar

dat is een goeie van je heb hier nog niet aan gedacht wij hebben namelijk het idee dat op de een of andere manier de inlaat kleppen gaan zweven alleen het rare is dat wanneer je gas geeft de motor goed gaat lopen .

freds6230 0
badge

13 jaar

Als alle zuigers even hoog uit het motorblok steken, ongeveer 0.1 mm afwijking onderling, dan zou ik de zuigers laten zitten. Dan is er niets mis mee.
Vermits jij beweert dat ALLE klepstoters nieuw zijn, kan er ook geen klep tussenzitten die door negatieve speling open blijft staan.
Dan schiet er maar 1 ding over en dat is een slecht sluitende inlaatklep van de desbetreffende cilinder.

GOVA 0
badge

13 jaar

Ik heb voor de zekerheid een nieuwe kop besteldt deze komt morgen binnen die gaan we maar is monteren en kijken of het dan beter gaat
de kosten kunnen we dan zeker kwijt bij het revisie bedrijf die de kop heeft gerepareerd jeullie hoeren het zeker want dit probleem zal nog wel eens iemand tegenaan lopen

freds6230 0
badge

13 jaar

klep krom of een die te diep in de kop licht zodat deze buiten het stelberijk van de storters ligt

asx 0
badge

13 jaar

controleer de nokkenassen even als de kop er weer afgaat heb zelf 2 maal een krommenokkenas gehad na distr- schade nokkenashuis op ze kop leggen en met de micrometer contr

macaroni 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.