Fiat Bravo 1.4s 12V: Distributieriem kapot

Bouwjaar: 1998

Hallo allemaal,
ik heb een paar tandjes verloren aan de binnenkant van de distributieriem, met als gevolg dat de kleppen krom zijn volgens de garage. Volgens hun is het het slimst om een ocassie-blok te plaatsen. Is er geen betere (lees goedkopere) oplossing hiervoor? Bijvoorbeeld cilinderkop reviseren en/of kleppen vervangen? Heb er niet zoveel verstand van, maar wil gewoon graag mijn autootje weer laten rijden voor rond de 750 euro. Heeft er iemand prijzen? Bedankt!

Serge Jongenelen

Geplaatst door Serge Jongenelen (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Bravo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

dave1109 (0), 18 jaar geleden

als je zelf een btje handig ben kan je alvast zelf die kop eraf halen en dan door een garage die kop laten testen dan kunnen ze gelijk zeggen hoeveel kleppen er krom zijn en wat dat kosten gaat

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 18 jaar geleden

Heb laatst zo een motor met deze schade gerep.
Is zelf makkelijk te doen .
Je hebt wel speciale inbus sleutels nodig.(ribes)
Ook moet je rekening houden met defecte slepers.
Distributie ook goed in de gaten houden(niet te slap afstellen).
Want bij evt "terug draaien van de motor" gaat zelfspanrol
wel heel erg ver terug(kwaal).
Zelf heb ik de snaar iets strakker gezet als de fabrieks specificaties.
Ook krukasspie controleren!!(deze was bij ons ook stuk)
Oiram

Serge Jongenelen (0), 18 jaar geleden

Het is uiteindelijk opgelost, heb het laten maken bij een particulier. Er was een klep afgebroken en op een zuiger gevallen, waardoor de zuiger is gebarst. Ook 4 inlaatkleppen en 5 uitlaatkleppen waren krom.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.