auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Bravo 1.4s 12V: Distributieriem kapot

Bouwjaar: 1998

Hallo allemaal,
ik heb een paar tandjes verloren aan de binnenkant van de distributieriem, met als gevolg dat de kleppen krom zijn volgens de garage. Volgens hun is het het slimst om een ocassie-blok te plaatsen. Is er geen betere (lees goedkopere) oplossing hiervoor? Bijvoorbeeld cilinderkop reviseren en/of kleppen vervangen? Heb er niet zoveel verstand van, maar wil gewoon graag mijn autootje weer laten rijden voor rond de 750 euro. Heeft er iemand prijzen? Bedankt!

Geplaatst door

Serge Jongenelen (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je zelf een btje handig ben kan je alvast zelf die kop eraf halen en dan door een garage die kop laten testen dan kunnen ze gelijk zeggen hoeveel kleppen er krom zijn en wat dat kosten gaat

dave1109 0

19 jaar

Heb laatst zo een motor met deze schade gerep.
Is zelf makkelijk te doen .
Je hebt wel speciale inbus sleutels nodig.(ribes)
Ook moet je rekening houden met defecte slepers.
Distributie ook goed in de gaten houden(niet te slap afstellen).
Want bij evt "terug draaien van de motor" gaat zelfspanrol
wel heel erg ver terug(kwaal).
Zelf heb ik de snaar iets strakker gezet als de fabrieks specificaties.
Ook krukasspie controleren!!(deze was bij ons ook stuk)
Oiram

Het is uiteindelijk opgelost, heb het laten maken bij een particulier. Er was een klep afgebroken en op een zuiger gevallen, waardoor de zuiger is gebarst. Ook 4 inlaatkleppen en 5 uitlaatkleppen waren krom.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.