Fiat Panda: distributieriem vervangen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1108

Geacht forum

Onlangs een Panda gekocht voor mijn vrouw, mooi autotje maar de verkoper kon niets over de geschiedenis vertellen, wilen dus de distributieriem laten vervangen. ( autotje heeft 120.000 gelopen )Wat mag zo'n klus kosten en zijn er nog specifieke aandachtspunten ? Mijn garage is geen fiat-dealer .
groet,
André

Andre338

Geplaatst door Andre338 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Panda? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

23 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

elke garage kan ddit doen
even rond vragen voor een offerte

williamhabets (0), 14 jaar geleden

let op dat alles vervangen word en vraag naar de aude onderdelen
waterpomp
spanrol
riem
koelvloeistof
kost rond de 250 tot 300 € incl matr ecl btw

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

wiliam
wantrouwend bij je garage???
dan wordt t tijd dat je een andere garage zoekt

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

ach zoals de waard is...... en willem bewaar jij ook de oude voegen? gr john

hans 1967 (0), 14 jaar geleden

nou ik ken william wel begrijpen hoor
heb ook reparaties aan auto laten uitvoeren onder zg garantie
kreeg alleen te horen wat ze gedaan hadden maar nix te zien
en kreeg daarna alleen mer klachten
laatste klacht was raar geluid
terug gegaan was een riem die droog was,ging na paar dagen over
ging nix over werd alleen erger
gebeld kon na nieuw jaar pas wer terecht
nou vorige week stonden we
multie riem geknapt maar 1 pluspunt geluid was weg
na andere grage gegaan en was bleek raar geluid was de spnrol die compleet vastgelopen was(en dat was notabene na reparatie zg vervangen)
nu weet ik dat t vervangen is heb onderdelen gezien
ik zeg niet dat ale garages zo zijn maar heb wel ff die nare ervaring gehad met een garage
en die zien me ook nooit meer
heb nog contact gehad maar kreeg de mededeling ,jammer pech gehad.garantie duurt niet eeuwig en daar kon ik t mee doen

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

wantrouwen is ook euwig
vertrouwen moet je opbouwen

williamhabets (0), 14 jaar geleden

nee meestal zetten ze alleen de riem nieuw en dan zeggen ze dat alles nieuw staat als dan je waterpomp stuk gaat en je motor warm rijdt heb je de koppaking eruit liggen dan heb je wat ik heb dit ook al meegemaakt terwijl een waterpomp langer als een riem moet meegaan

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=williamhabets]terwijl een waterpomp langer als een riem moet meegaan[/quote]
Dit is allang niet meer zo gezien de lange intervallen van D-riemen.

Gr. paul

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=williamhabets]nee meestal zetten ze alleen de riem nieuw en dan zeggen ze dat alles nieuw staat[/quote]
Zo zit het niet altijd in elkaar....
De garage doet WAT de klant vraagt.

Gr.. paul

williamhabets (0), 14 jaar geleden

ga weg man als ze een auto kunnen verkopen repereren ze alleen wat kapot is als je dan je riem 35000 erop hebt zitten en de pomp gaat stuk dan klopt het niet ik maak zelf veel aan autos maar dit kan niet

E.T.Wiersum (0), 14 jaar geleden

Als er kritiek op het werk van garages komt, voelen sommige profs zich hier persoonlijk aangevallen. Dit heb ik in het verleden meermalen ervaren. Als het bij jullie in de garages allemaal prima gaat zoals zou moeten, nou prima dan en houden zo. Maar jullie weten ook, dat er garages zijn die zich absoluut niet schamen om de klant een poot uit te trekken. En Paul, als een klant zo goedkoop mogelijk wil en de garage vindt dat onverstandig dan moeten ze dat zeggen en eventueel niet instaan voor de reparatie. De meeste klanten hebben geen verstand van auto's en gaan ervan uit dat de garage datgene doet wat nodig en/of verstandig is. Als werkzaamheden dan toch nog fout uitpakken ( wat natuurlijk altijd kan gebeuren ) dient de garage met een aanvaardbare oplossing voor beide partijen te komen.

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

en als je dan zegt dat je alleen de complete set en pomp vervangd is dat te duur en ben je een oplichter
dus wat de klant wil
en dan hoef niet ik een deel van de kosten te dragen

E.T.Wiersum (0), 14 jaar geleden

Jerry, Dat staat ook in mijn bericht. Als je het niet eens bent met wat de klant wil, moet je je daar tegen indekken door dat te zeggen en b.v. geen garantie op de reparatie te geven. Klanten die je dan een oplichter noemen kun je missen als kiespijn. En als je niks zegt en het gaat fout, dan vinden ze je nog een veel grotere oplichter. Daarom is goed communiceren met de klant zo verdraaide belangrijk.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=E.T.Wiersum]Als het bij jullie in de garages allemaal prima gaat zoals zou moeten, nou prima dan en houden zo. Maar jullie weten ook, dat er garages zijn die zich absoluut niet schamen om de klant een poot uit te trekken[/quote]
Wie is jullie? wat is hiervan de aanleiding??

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

ik communiceer al 30 jaar met klanten en in een aantal gevallen horen ze alleen wat ze willen horen....maar uiteindelijk als je toch je best hebt gedaan ben je toch de kwaaie peer want alles wat er aan een auto gedaan moet worden vinden ze veeeeel te duur.
maar als men op een terras zit en een drankje en een hapje nuttigt en daar veel te veel voor betaald wordt er niet gezanikt dat men opgelicht is. gr john

E.T.Wiersum (0), 14 jaar geleden

Paul, de aanleiding is dat ik in het verleden eens kritiek op de handelwijze had van een bepaalde garage t.o.v. een T.S. Een aantal regelmatig reagerende profs voelden zich toen kennelijk perssoonlijk beledigd gezien de reakties die ik kreeg. Dat is de aanleiding en dat bedoel ik met jullie. Dit is een site voor particulieren waarbij de inbreng van de profs ( ook door mij ) zeer gewaardeerd word. Maar als ik een eerlijke en oprechte mening ergens over heb, laat ik me niet de mond snoeren.

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=E.T.Wiersum]Paul, de aanleiding is dat ik in het verleden eens kritiek op de handelwijze had van een bepaalde garage t.o.v. een T.s.[/quote]
je kan toch geen oordeel vellen over de garages op basis van een verhaal van een t.s.
ik vind dat je dan op deze site neutraal moet blijven en alleen zulke dingen kan tikken
op basis van harde feiten. gr john

E.T.Wiersum (0), 14 jaar geleden

[quote=johndoornbosch]ik communiceer al 30 jaar met klanten en in een aantal gevallen horen ze alleen wat ze willen horen....maar uiteindelijk als je toch je best hebt gedaan ben je toch de kwaaie peer want alles wat er aan een auto gedaan moet worden vinden ze veeeeel te duur.
maar als men op een terras zit en een drankje en een hapje nuttigt en daar veel te veel voor betaald wordt er niet gezanikt dat men opgelicht is. gr john[/quote]
Daar zit wat in , John . Ik heb als servicemonteur 33jaar rechtstreeks kontakt met klanten gehad en weet daarom maar al te goed, dat je het bij sommigen nooit goed doet. Maar ik blijf zeggen , zorg dat het niet fout gaat door gebrek aan communicatie. Bij mijn collega's waren problemen en ergernissen vaak daar op terug te voeren.

E.T.Wiersum (0), 14 jaar geleden

[quote=johndoornbosch][quote=E.T.Wiersum]Paul, de aanleiding is dat ik in het verleden eens kritiek op de handelwijze had van een bepaalde garage t.o.v. een T.s.[/quote]
je kan toch geen oordeel vellen over de garages op basis van een verhaal van een t.s.
ik vind dat je dan op deze site neutraal moet blijven en alleen zulke dingen kan tikken
op basis van harde feiten. gr john[/quote]
Alle antwoorden die hier gegeven zijn, zijn op basis van wat de TS schrijft. Dan zou je nooit geen reaktie meer kunnen geven zoals jij het stelt. Waarom voelen profs zich toch persoonlijk aangevallen als een garage waar ze geen binding mee hebben kritiek krijgt?

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=E.T.Wiersum]Waarom voelen profs zich toch persoonlijk aangevallen als een garage waar ze geen binding mee hebben kritiek krijgt?[/quote]
Omdat alle kritiek niet altijd terecht is.
Indien je echt weet wat er speelt aan de kant van de garage en niet alleen aan de zijde van de klant geeft dit een heel ander beeld,
en trek je een heel andere conclusie.

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

nogmaals tjaart,geen oordeel vellen over profs/garages daar help je niemand mee.
en ik kan begrijpen dat sommige zich aangevallen voelen omdat het ook als zodanig
overkomt. gr john

E.T.Wiersum (0), 14 jaar geleden

@ Paul ongetwijfeld zullen lang niet alle verhalen kloppen. Maar als een TS de boel belazert, zal hij of zij het gegeven antwoord ook niet kunnen en durven gebruiken tegenover de garage. Begrijp me goed, ik snap de reakties wel een beetje. Maar ik volg deze site al een tijdje en soms krijg ik het gevoel dat particulieren bij een mislukte reparatie hier niet alle steun krijgen. Misschien is het beter om deze discussies in de toekomst te vermijden. Als een TS een meningsverschil met zijn garage heeft, kan hij beter andere wegen bewandelen, dan het hier te plaatsen omdat John terecht zegt dat het waarheidsgehalte niet te doorgronden is.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Veel voorkomend is dat mensen verhalen verdraaien.
Lees dikwijls dat dealers, garages storingen niet konden vinden of niet konden oplossen.

Er zijn klanten die halverwege de diagnose / zoektocht afbreken vanwege de kosten.
Dan moet je als klant niet zeggen dat de dealer, garage het niet kan / kon vinden, vertel dan een eerlijk verhaal.

Gr. paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Panda of stel zelf een nieuwe vraag.