Volgens autodata moet je hiervoor speciaal gereedschap hebben.(dist. riem vervangen)
Is dit ook echt nodig of kun je met zelf goed merktekens te zetten dit ook doen.
staat dat je nokkenassen moet vergrendelen enzovoorts maar is dit echt nodig??
Is er kans dat er anders iets verspringt wat niet te zien is?
Poelie's goed merken en er is toch niets aan de hand zou je zeggen?
Ook staat er elke 60.000 km controleren iedien nodig vervangen????
advies dus elke 60.000 km vervangen?? en om de drie jaar??
Moeten rollen dan ook uit voorzorg maar vervangen worden?
Auto komt uit febr. 2001
Alvast bedankt,
Groeten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom twijfel je aan de gegevens van autodata?
Als het eenvoudiger kan, waarom dan die uitvoerige beschrijving?
Als je het nodige gereedschap niet hebt, kun je het beter LATEN doen, denk ik.
mvg,
Hans.
[quote=Hans4040]Waarom twijfel je aan de gegevens van autodata?
Als het eenvoudiger kan, waarom dan die uitvoerige beschrijving?
Als je het nodige gereedschap niet hebt, kun je het beter LATEN doen, denk ik.
mvg,
Hans.[/quote]
Omdat ik al ik weet niet al hoeveel dist. riemen heb vervangen en nog nooit spec. gereedschap heb gebruikt.(denk aan een gdi motor van mitsubishi, 1.8 16v zetec motor van ford, diesel van seat/vw en bij deze staat er ook vermeld dat je spec. gereedschap moet moet gebruiken!)
groetjes
Ja , dat is waar, ik denk dat het wel bij elk merk staat.
Je kunt zelf een riem vervangen ZONDER op de merktekens te letten en te blokkeren, als je maar niks verdraaid als de riem er af is.
Het kwam mij alleen een beetje vreemd over , dat je bij alles vroeg of het wel nodig was.
mvg,
Hans.
Ik zet altijd zelf een paar merktekens op de tandwielen en tel dan zorgvuldig het aantal tanden wat er tussen zit voordat ik de oude riem er af haal en dat doe ik bij de nieuwe ook weer en dat is altijd nog goed gegaan,ook al verloopt er een keer een tandwiel dan is er nog niets aan de hand want die draai je zo weer goed zodat het aantal tanden weer klopt.
Mvg. Henk.
17 jaar
Wij doen Fiat en Alfa riemen altijd bij 3 jaar of 60.000km met alle rollen, ik neem er geen risico mee.
Succes, pappa
Die riem moet ook elke 60.000km vervangen worden.
En positioneer gereedschap staat er niet voor niks bij.
17 jaar
Je kunt het ook zonder de nokkenassen vast te zetten. Wij doen het bijna altijd zo. behalve als de riem ergens anders fout gemonteerd is. Dit komt dus wel eens voor. Heel goed opletten dus. Maar als je het goed merkt geen probleem. Wij vervangen ze bij 80.000/4 jaar. En dat gaat altijd goed. Vervang wel alles riem 2 rollen en als op het tandwiel van de oliepomp geen randje zit moet je dit vervangen door een gemodificeerd tandwiel.
groetjes
Precies Joep, je slaat de spijker op zijn kop.
Het is altijd een mooi moment om de boel te checken en eventueel te corrigeren.
Staat tie niet goed, dan zit de nieuwe riem ook niet goed.
17 jaar
Hoi primera p11. Je merkt het echt wel als hij fout staat hoor. Maar iedereen moet het gewoon op z'n eigen manier doen. De ene vind dit makkelijker de andere dat.
Ik wou alleen even melden hoe wij het doen. Misschien kan iemand anders er zijn voordeel mee doen.
Bedankt voor het commentaar,
Ga het toch zelf doen, is tot op heden altijd nog goed gegaan.
en bedankt voor de tip van het tandwiel van de oliepomp!
Groetjes,
Vandaag distributiesetje gehaald bij de daeler.
Deze kon mij meteen vertellen dat er op mijn auto geen modeficaties van toepassing waren.Kon hij zien op de computer als hij mijn kenteken invoerde.
bedankt allemaal!
Riem vervangen heeft in t totaal bijna 2 uur geduurt.
Alleen de spanrol was even uitzoeken hoe die afgesteld moest worden.
Die viel tegen met maar twee handen en een schroevendraaier.
Iedereen bedankt voor t commentaar.
mitsuz.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar