Volgende probleem is al vanaf begin aankoop aanwezig.
is directiewagen door ons gekocht bij de garage met 1.700 km's en vooral bij het koud staan van de wagen,
heeft de wagen een dood punt in het vertrekken.
Je wilt vertrekken voor over te steken, of snel op de rotonde te rijden maar gaat traag beginnen rijden.
Toerental blijft laag, maar schiet na een seconde of 3,4 terug naar boven waardoor dus de turbo begint te werken en je letterlijk vooruit schiet met de wagen.
Huidige garage biedt chiptuning aan ten koste van 600 euro, maar die extra paarden interesseren mij niet echt. Bovengenoemde situatie is gevaarlijk en leidt tot ergernis.
Andere garage denkt dat er wat fout is aan de EGR-klep van de wagen of dat deze vuil is. Bij deze garage gaan ze hem eens nakijken.
Wie kan me wat meer helpen in de hoop dat dit ergerlijk en gevaarlijk euvel van de baan is?
Dank bij voorbaat,
Kristof.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
je kan je egr-klep afsluiten met een metalen of beter een rvs plaatje tussen de leiding te schuiven.
Hierdoor zal het "doodvallen" van de motor zeer beperkt worden.
Ik denk niet dat dat nog gaat bij de nieuwere wagens.
kan je me ook zeggen waarom niet?
iedereen leert graag bij :-)
15 jaar
Omdat het niet mag zit er in de recentere wagens een controlefunctie ingebouwd via de LMM.
Daarom gaat bij afpluggen een fout gegenereerd worden door de ECU en gaat de auto in noodprogramma lopen
Heb vorige week de egr afgesloten van mijn Panda 1.3Mjet (bj 2008).
Werk perfect en geen foutmeldingen.
Zelfde motor als de punto, dus moet lukken.
15 jaar
Ik hoop wel, Dirk, dat dit geen nare gevolgen heeft voor de wagen en het onderhoud/verbruik.
Moest het probleem bij mijn wagen nog blijven bestaan, kan ik je dan eventueel contacteren voor wat meer info?
Mijn vriendin heeft ook een Panda 1.3 Mjet bj 2004 maar zij ondervindt hier minder problemen van dan ik. Garage stak het op het turbogat en op het model, maar uiteindelijk blijft het quasi dezelfde motor.
15 jaar
Allereerst bedankt voor de vele en goede reacties,
het probleem is nu van de baan. De wagen moest aan de computer gehangen worden en de software ervan werd overschreven door een verbeterde versie. Dit geldt voor zowel de 75 als de 90 pk multijet diesel.
De wagen maakt nu iets meer toeren met minder druk op het gaspedaal zodat je terug normaal en rustig kan vertrekken. Het dood punt is zo goed als weg.
Hartelijk dank alvast!!!
Groeten, Kristof.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar