vraag: kan ik zonder problemen mijn EGR klep afsluiten van mijn Punto diesel? ik hoor hier namelijk veel zin en onzin van in div forums op internet vandaar dat ik het hier vraag omdat dit forum toch wel serieus is.
alvast bedankt voor uw antwoord(en)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wij zijn altijd serieus.....waarom wil je de EGR afsluiten?
mvg,
Hans
om minder roetvorming te krijgen in mijn inlaatspruitstuk en uitlaat, dat is de reden Hans! en bedankt voor je reactie op mijn vraag!
14 jaar
Rob als de fiat een luchthoeveelheidsmeter heeft is de ECU zo geprogrammeerd dat het niet werkt. Je kan het proberen maar volgens mij schiet de motor in de stress. Als de egr bij motorthemperatuur en tot 3000 t. open gaat wordt dat door de ecu gemeten 35 tot 40 % minder lucht gemeten. Met een testkast is dat mooi te zien. Je leest ook van toch een klein gaatje en in maken. Succes.
Volledig afsluiten zal gezien het bouwjaar wel niet gaan. Afsluiten met een plaatje met 1 of 2 gaatjes er in kan werken.
Voor sommige motoren verkoopt Fiat die plaatjes zelfs.
Geweldig!
Blij dat ik even deze vraag heb gesteld hier, ik zal er dan maar niet aan beginnen als het waarschijnlijk niet werkt op mijn motorblok..
Fiat heeft inderdaad een LMM dus zal het waarschijnlijk niet werken.
nogmaals hartelijk dank voor jullie deskundige antwoorden!
groet, Rob
14 jaar
Oldford, enig idee waar ik zo`n plaatje met gaatjes zou kunnen halen? mijn Fiat dealer weet (weer eens) van niks :) of zelf maken? hoe groot moet dat gaatje ongeveer zijn? bij voorbaat dank voor je antwoord!
groet, Rob
14 jaar
Met 2 gaatjes van 6 mm zal het wel lukken denk ik. Maar het is een kwestie van experimenteren.
bedankt!!! dat ga ik dan maar eens proberen :) je hoort ervan! geweldig dat je zo snel reageert op mijn vraag
groeten, Rob
14 jaar
Wat voor motor is dit de 120 pk versie?
Het volgende bericht kwam ik tegen op een ander forum (Bron: http://www.vectratea....php?f=6&t=6801):
De CDTi van Opel en de JTD van Fiat zijn nagenoeg gelijk ( de CDTi is aangepast in een samenwerking van GM en Fiat )
Nu heeft Fiat in 2008 alle JTD's terug geroepen voor een kleine aanpassing bij de EGR. Dit is in feite gewoon een afdichtplaat voor de EGR met 4 kleine gaatjes ( voor de 120pk 8 klepper 3 gaatjes ) er in zodat er wel wat uitlaatgas doorgaat en de ECU dus niet in de war raak.
Het resultaat : een soepel lopende motor en een minder vervuilde motor.
http://yfrog.com/11modified20gasket20fit...
bestelnummers en prijzen:
- Z19DT engine (8 valves 120cv) EGR plaat: 71751469--13,68 euro ( Fiat )
EGR afdichting 46773082--1,61 euro (Opel)
- Z19DTH engine (16 valves 150cv) EGR plaat 71751468--14,10 euro (Fiat)
EGR afdichting 55191883--3,02 euro (opel)
14 jaar
Freggel! das goed nieuws ! bedankt voor je respons op mijn post, maar.. ik heb de 85 PK common-rail 1.9 JTD versie (2003) ik hoop dat het hier ook op werkt, ik kan het allicht proberen :)
nogmaals dank voor de links en alle info!
groeten, Rob
ps: link naar vectraforum werkt niet maar geen probleem hoor!
14 jaar
De link is (effe kopieren naar adres regel):
http://www.vectratea....php?f=6&t=6801
Als je het gaat proberen laat je effe weten of het helpt?
14 jaar
Kijk hier maar: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?...
Kompleet met plaatjes.
Oldford, je bent een kanjer :) bedankt!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar