auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat PUNTO: Electrische ramen Fiat Grande Punto 2007

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 199A4000, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 48

Goedemiddag collega's,

Ik heb hier een Fiat Grande Punto staan waarvan de rechter voorruit alleen nog maar open wilt en helaas niet meer dicht. Ik heb het deurpaneel verwijderd en meet achterop de schakelaar zowel bij het omlaag als omhoog bedienen ongeveer 12V. Wanneer ik de stekker van de ruitmotor afhaal en hierop meet, meet ik bij het omlaag bedienen 12V. Echter bij het omhoog bedienen van de schakelaar loopt de spanning op van 3V, 5V, 7V en valt dan weer terug en blijft zo op en neer schommelen.
Wanneer ik rechtstreeks 2 draden trek van de ruitmotor naar de schakelaar in het portier blijft het probleem hetzelfde. Wanneer ik die 2 zelfde draden omdraai (dus + en - verwissel) kan ik het raam doormiddel van de schakelaar omlaag te bedienen wel weer omhoog krijgen.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Je zou me er enorm mee helpen!

Alvast bedankt!

Gr

Benny

Geplaatst door

Xizer (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Helemaal niemand die me ook maar een beetje in de goede richting kan sturen?

Xizer 0

7 jaar

Wat doet de schakelaar qua waardes bij bedienen.
De bedrading tussen deur en deurstijl al gecontroleerd op draadbreuk of slechte stekkerverbinding ?

[quote=kaleido 1]Wat doet de schakelaar qua waardes bij bedienen.
De bedrading tussen deur en deurstijl al gecontroleerd op draadbreuk of slechte stekkerverbinding ?[/quote]

Hallo Kaleido,

De waardes van de schakelaar heb ik in mijn beginpost beschreven. Deze fluctueert tussen de 2v en 7v. Qua bekabeling in de deur kan ik niet heel veel zien aangezien deze door een thule lopen en alleen een klein stukje kan zien waar ik het rubber los neem uit het portier. Mij lijkt overigens ook onwaarschijnlijk dat het aan de bekabeling ligt aangezien de waardes direct achterop de schakelaar netjes rond de 12v liggen bij het bedienen?

Xizer 0

7 jaar

Probleem is gevonden. In de regelunit welke onder de ruitschakelaars van de bestuurdersportier zit waren een aantal contactjes gecorrodeerd. Deze wat opgeschuurd en ingespoten met contactspray en het functioneert weer zoals het hoort.

Xizer 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.