Bij de punto 1200 8V (120.000 km) stelt zich het volgende porbleem:
Auto wil soms niet starten bij de klant, maar bij natuurlijk steeds weer wel. Dit tot vervelens toe. Uitlezen van de foutcodes gaan geen antwoord, leeg fout geheugen.
Toerental sensor doorgementen en dit zat op 1190 ohm, wat me redelijk lijkt voor een inductieve sensor. Scoopbeeld geeft een amplitude van ongeveer 1.2V.
Bobijn 1-4 & 2-3 doorgementen en deze gaven rond de 7kOhm, wat volgens mij ook redelijk is.
Brandstofrelais wordt aangestuurd door ECU en pomp schakeld aan ( 3s). Relais op zekeringskast LV werkt naar behoren.
Ik heb de wagen ongeveer een 30 tal keer gestart bij verschillende omstandigeheden. Koude start, 15 min gereden, 10 miniuten stationair draaien, verschillende uren laten afkoelen en opnieuw gestart. Vorige week bij de klant een ganse week niet willen starten. Tijdens depanage natuurlijk weer wel.
Bij mij start de wagen natuurlijk altijd. Wat me wel opviel tijdens koude start er enorm veel verijkt wordt en dit is zelfs goed te zien en te ruiken aan de uitlaatgassen. Als de motor warm is loopt alles vrij normaal. Bougie's blijven aan de zwarte kant en de motor loopt dan wel echt rijk.
De volgende onderderdelen zijn door een ander garage bedrijf reeds vervangen:
Startmotor - temperatuur sensor koelvloeistof - bougiekabels + bougies
In afwachting tot de wagen zijn kuren bij mij ook eens krijg aanhoor ik graag alle sugesties.
Alvast bedankt en groeten,
Steven
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer eens eerst de auto 2 tellen op contact, dan pas auto starten.
Het lijkt bij fiat soms dat er enige tijd nodig is om de startblokkering op te heffen.
Gerard.
BDP sensor zit meets rond de 850 ohm dus vervang deze eerst wat ook vaak inderdaad gebeurd de startonderbreker meetsal de antennedraad wat kapot is om het contactslot
Ondertussen BDP sensor vervangen door een exemplaar van Bosch, weerstand zat inderdaad rond de 850 Ohm en de wagen blijft starten en rijden.
Dus opgelost, bedankt aan iedereen om mee te denken.
onlangs een verhaal gehoord, waarbij het zelfde probleem zich voordeed.
een auto die soms helemaal niet wilde starten.
eigenaar parkeerde de auto altijd op de zelfde plek, telkens dus ook op de zelfde plek startproblemen.
op zijn werk en elder ( bv in de garage ) nooit geen problemen met starten.
wat bleek, de eigenaar parkeerde de auto altijd naast een elektriciteitskast van een gsm mast ( dacht ik dat het was ) die een verstoring gaf in het signaal van de startonderbreker.
per toeval is men hier achter gekomen, dit verzin je toch niet ??
opgelost mag dicht
Perfect, was de BDP sensor dus ?
Krukas sensor vervangen, weer te snel geweest. Blijkbaar komt dit ook meer voor. Je meet de sensor uit, signaal ok en af en toe zit daar een storing in. In neem meestal Bosch sensoren of origineel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar