Beste techneuten,
Vandaag heb ik een Fiat Seicento gekocht met schade. De auto is op een andere auto geklapt.
Toen dat 9 maanden geleden gebeurde is de auto nog gewoon goed rijdend verplaatst. De auto heeft verder 9 maanden stil gestaan en is nu in mijn bezit.
Heb de startbooster erop gezet en de auto sloeg eigenlijk direct aan, maar liep zeer onregelmatig ( alsof hij op 3 cilinders werkte )
Vervolgens de auto gewoon 30 min laten draaien omdat ik dacht dat als hij eenmaal warm was misschien wel goed zou gaan draaien. Dit is helaas niet het geval. Vervolgens heb ik de 4 bougies eruit gedraaid. De echter pikzwart waren. Die even schoongemaakt en terug geplaats. Vervolgens liep de auto nog zet zo slecht. Verder heb ik al van alles geprobeerd. Met luchtfilter,zonder filter en inmiddels ook steeds een bobinekabel losgetrokken. Echter reageerde de motor er niet echt op. Nu slaat de auto niet tot heel slecht aan. Als hij aanslaat (z0nder gas te geven) loopt hij heel slecht en schokkend stationair, moment dat je het gaspedaal maar enigzins aanraakt slaat hij af. Moment dat je wil starte en hij slaat niet aan dan geef ik vanaf het begin volgas en na een tijdje doorstarten slaat hij aan. Met volgas maakt hij heeeel weinig toeren, die na een tijd gas erop houden wel langzaam toeneemt.
Iemand een idee wat ik nu als best kan doen? Wat ik raar vindt is dat de auto na het ongeluk gewoon nog goed deed.
Alvast bedankt voor de reactie!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mike hoor je wel dat alle cilinders nog compressie hebben tijdens de start.? Probeer eerst 4 nieuwe bougies. Dat zwarte op de isolatoren is koolstof en dat is een geleiding ,daardoor geen of een slechte vonk. Is de auto al klaar om te rijden? Die kleine motoren hebben bij de start zo'n overdreven rijk mengsel dat na een aantal malen starten je weer aan nieuwe bougies toe bent. Ook kan er door de lange winterstop door roest een klep blijven hangen . Kort laten draaien van een motor is door het ontstane water moordend voor zijn conditie . Groetjes.
Moment dat ik de bougies schoonmaak, zijn ze ook gelijk brandschoon. De koolstof zit er nog niet echt aangehecht. Ik ga zoiewzo nieuwe bougies monteren en de auto toch maar laten uitlezen. Misschien dat dit me een antwoord geeft en me een hoop zoeken bespaard!
Nadat ik de bougies schoongemaakt heb start de auto eigenlijk direct.. Alleen na een aantal seconden gaat hij weer slechter lopen ( denk dat op dat moment de bougies weer vies zijn )
De auto is nog niet klaar om te rijden, wilde eerst de motor goed hebben voordat ik een hoop geld stop in het plaatwerk.
Gr,
Mike
14 jaar
[quote=Punt]Mike hoor je wel dat alle cilinders nog compressie hebben tijdens de start.? Probeer eerst 4 nieuwe bougies. Dat zwarte op de isolatoren is koolstof en dat is een geleiding ,daardoor geen of een slechte vonk. Is de auto al klaar om te rijden? Die kleine motoren hebben bij de start zo'n overdreven rijk mengsel dat na een aantal malen starten je weer aan nieuwe bougies toe bent. Ook kan er door de lange winterstop door roest een klep blijven hangen . Kort laten draaien van een motor is door het ontstane water moordend voor zijn conditie . Groetjes.[/quote]
Za nog even feedback geven zodat je weet wat de oplossing is.. Heb heb uitlaten lezen bij de Fiat dealer. Daar kwam uit, kapotte bobine,kapotte toerental sensor,kapotte lambdasensor..
Auto weer mee terug genomen en eerst maar is gekeken ofdat de ditributie nog op tijd stond. En ja hoor, 3 tanden verschoten.
Waarschijnlijk door de klap.
Auto rijd nu weer perfect!
14 jaar
Dat verzin je niet!!! Geluk met de auto.
fijn dat t al opgelost is :)
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar