close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Grande Punto 2010: Foutcode

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 199B4000, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 62

Ik loop een beetje vast met een fiat punto 1.3 diesel multijet

de fiat had een turbo storing die heb ik opgelost door de turbo te vervangen maar nu zijn er 2 andere storingen om hoog gekomen

p04874b egr-klep positievervolging stelelement slipt

p256322 turbocompressor met variabele geometrie sensorafwijking signaalamplitube maximaal

het motorlampje brand en het driehoekje in het midden van de klok

de auto hou soms in bij rustig rijden maar als je fink door rijd rijd hij gewoon goed

ik heb de egr helemaal schoongemaakt die zat aardig verstopt maar ik kon de klep ook niet in beweging krijgen is dat normaal of is een egr klep nooit met de hand in beweging te krijgen

de turbodruksensor is vervangen

en map sensor zijn vervangen

al vast bedankt

Uitgelezen met

Autel maxisys ms906 bt

Foutcodes

P4874b P256322

.

Geplaatst door

Mennovdm (0)
badge

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

P0487 is officiëel: Uitlaatgasterugvoersysteem, regeling gaskleppositie, storing in circuit
Het gaat dus niet om de EGR klep zelf, maar om een klep tussen de EGR klep en het inlaatspruitstuk.

oldford 0
badge

3 jaar

Bedankt voor u reactie
Ik zal hem straks even loshalen kijken of hij erg vervuild is en nog gangbaar is
Dan kan die andere storing natuurlijk een gevolg zijn van deze klep

Mennovdm 0
badge

3 jaar

@oldford dat is dan deze klep die u bedoelt of niet deze zit op de koeler

Mennovdm 0
badge

3 jaar

Dat zwarte ding waar je cirkel om heen staat is een actuator die een klep doet bewegen.
De gasklep waar het om gaat is net zo iets als een gasklep in een benzine motor, alleen deze zit in een egr-kanaal. Als de zwarte actuator een klep beweegt dan is het waarschijnlijk een deel van de regeling.
Sorry, maar ik ben geen Fiat expert als het om diesels gaat.

oldford 0
badge

3 jaar

Bedankt voor alle snelle reacties

ik heb wat dingen gecontroleerd

Het het hele vacuum systeem los gehad en gecontroleerd

en het zeefje van de vacuumpomp schoongemaakt daar zat wat gruis in

de vacuumleidingen heb ik allemaal goed schoongemaakt en gecontroleerd op lekkage heb ook vacuüm gemeten op een paar punten en dat zag er allemaal goed uit

ik heb een vacuüm meter die gaat maar tot -1.0 bar

voor de turbodruk acurator meet ik -1.0 gaat ging hij ook mooi snel heen

op het slangetje daarna die op de turbo zit meet ik iets minder bij stationair toerental-0.7

op de vacuumpot gf 20 gb20 achter op de motor meet ik ook -1.0 aan allebij de slangetjes en op de pot zelf verlies ik ook geen druk

Op de egr meet ik ook -1.0

en op de vacuumpomp zelf meet ik -1.0

allemaal als de auto gewoon stationair loopt

Ik heb nu een stuk gereden en heb tot nu toe nog maar 1 foutcode terug

p2563 turbo boost controle position sensor a circuit bereik/prestatie

Alles ziet er verder ook gewoon goed uit op de intercooler na die was een beetje nat aan de onderkant dus heb voor de zekerheid de grill onder de kentekenplaat er uit gehaald en daar zag ik dat hij aan de linkerkant (bestuurderskant) helemaal onder de olie zand en rotzooi zat dus ik denk dat die iets lek is aan 1 kant heb hem schoongemaakt maar kon zo snel geen gaatje of iets vinden maar dit lijk me niet goed ik kan er helaas geen foto van uploaden

kan het eventueel hier mee te maken hebben deze storing

ik kan de intercooler ook niet onder druk zetten om te kijken waar de lek zit of kan dat wel

al vast bedankt met jullie tips kom ik wel verder

Mennovdm 0
badge

3 jaar

Een lekke intercooler zou best wel eens met die P2563 te maken kunnen hebben.
Via het lek verlies je turbodruk en de motor-computer probeert dat via de boost controle bij te regelen.
Als die boost controller op zijn maximum staat dan kun je deze foutcode krijgen.
Het is een logische redenatie, maar of Fiat die ook gebruikt weet ik niet.
Maar dat lek moet je toch repareren, dus ik zou daarmee beginnen.

oldford 0
badge

3 jaar

Zo dacht ik idd ook
Ik laat wel een nieuwe intercooler mee komen
Hij moet toch vervangen worden

Mennovdm 0
badge

3 jaar

Ik heb de intercooler vervangen daar zat wel een klein gaatje in
Maar de storing is er niet meer verholpen helaas

De storing p04874b egr-klep positievervolging stelelement slipt
Is ook weer terug

Mennovdm 0
badge

3 jaar

Het probleem is gevonden
De egr klep zat toch helemaal vast en schoonmaken had geen net meer
Na het vervangen van de complete egr was de storing opgelost

Mennovdm 0
badge

3 jaar

Het probleem is gevonden
De egr klep zat toch helemaal vast
en schoonmaken had geen nut meer
Na het vervangen van de complete egr was de storing opgelost

Mennovdm 0
badge

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.