Fiat Panda: Gasklephuis

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

L.S.

Sins kort geeft onze Fiat Panda problemen bij starten en stationair draaien van de motor.

Bij het starten: Om te starten extra gas bijgeven en toeren boven de 1200 houden om motor aan te houden.
Stationair: Tevens boven 1200 toeren houden anders slaat de motor af.

Na onderzoek bij een garage blijkt dit aan het gasklephuis te liggen, vervanging 650 euro ex btw.
Bij dealer, onderdeel 400 + montage 1 uur a +- 50 euro (ex btw).

Nu is mijn vraag, zijn dit prijzen die kunnen kloppen? En wat ik beschrijf kan dit kloppen aan een defect van een gasklephuis?

Uiteraard zijn tips (ook m.b.t. aanschaf onderdeel) welkom.

Groet,

Sdekroon

sdekroon

Geplaatst door sdekroon (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Panda? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

zuigt hij zg valse lucht aan ?

Kan dan wel kloppen. Natuurlijk kun je vragen of men er zeker van is dat daardoor het euvel verholpen is? Anders moet men het huis terugnemen zonder dat er kosten aan verbonden zijn voor je.

Heeft men de ECU uitgelezen??
Heeft men het defect aan het huis kunnen vaststellen (gezien of gevoeld)?

Jaggo (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik denk dat hij idd uitgelezen moet worden en dat het met een reset of een proxy uitlijning tussen alle regelmodules wel weer goed moet zijn.
Of je stappenmotor is niet meer goed of vervuild.
Hoogstwaarschijnlijk hoeft het niet perse je gasklephuis te zijn, ik zou eerst deze andere genoemde dingen proberen of laten proberen alvorens de reparatie van het dure gasklephuis vervangen.
Grote kans dat het dan weer klaar is.
Wat heeft je Fiat gelopen qua KM ???

bartf (0), 12 jaar geleden

Met mijn Chrysler grand voyager net een soortgelijk probleem achter de rug. Bleek uieindelijk definitief in de stappenmotor te liggen. Ik zou de boel zelf eens volledig demonteren en grondig reinigen met remmenreiniger. Alles goed drogen, o-ringen weer invetten met siliconenvet om te voorkomen dat je valse lucht aanzuigt na monteren en even kijken wat hij doet. Bij mij heeft de boel even gewerkt waarna de storing weer terug kwam. Conclusie was dat het definitief in de stappenmotor zat. Tweedehands uit amerika bleek een vrijwel nieuw gasklephuis goedkoper dan alleen een nieuwe stappenmotor hier in Nederland. Gisteren gemonteerd en hij loopt weer als een zonnetje. Bij mij was het overigens tevens een combinatie met een defecte O2 sensor maar dat kan je uitlezen.

sdekroon (0), 12 jaar geleden

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Ik zal jullie punten ter schoonmaak / checks laten uitvoeren alvorens de onderdelen aan te kopen en te laten vervangen.

Ik hou jullie op de hoogte m.b.t. de vorderingen!

Sdekroon

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Panda of stel zelf een nieuwe vraag.