De auto houdt een beetje in als de motor koud is.
Zodra de motor wat op temperatuur komt wordt het inhouden erger. Als de motor op temperatuur is, begins deze behoorlijk in te houden en op de snelweg (+/- 120km/u) gaat het injectie lampje aan. Het kost veel moeite om op 120 te komen. Even gas los en dan gaat het lampje wel weer een uit . Tijdje 120 en hij gaat weer aan. Bij vol gas is het inhouden het ergst. wanneer ik half gas hou dan trekt ie wel redelijk/goed door.
Het inhouden is in z'n 2e versnelling rond de 2500rpm, 3e bij +/-3300, 4e bij +/- 3600 en 5e vanaf 3500 --> 4000 (hoger komt ie niet). Als ie inhoud dan onbelast vol gas komt ie niet boven de 6000rpm en gaat ie schommelen ie tussen de 5500 en 6000rpm. Komt dan niet in de toerenbegrenzer.
Probleem is 3 weken geleden begonnen. toen was het inhouden veel minder. het wordt steeds erger. Auto is 2 weken gelden nog door de apk gekomen. maar gister was de co 0.6 en HC tussen de 250 en 280.
Zonder lampdasonde (dus in noodloop) houd ie ook in.
Geen co gemeten in koelsysteem.
koppakking: 2jr geleden vervangen
Lampdasonde: 3jr geleden vervangen
bougies en kabels: 2 jr geleden vervangen
De brandstof pomp zoemt.
km-stand: 196000
Bougies en brandstoffilter worden binnenkort vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eens goed naar de vacuumslangetje vanaf het inlaatspruitstuk. Vooral die naar de mapsensor * is berucht.
* Inlaat -druk-meter.
Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar