close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Cinquecento: inhouden en schokken...bij koud en nat weer...

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1 fire motor

tja, na twee dagen geleden met een schokkende en inhoudende motor de autosnelweg heb moeten verlaten om daarna binnendoor naar huis
te moeten rijden....vandaag wederom het zelfde euvel.

maar eerst nog even het verhaaltje van de vorige keer..
dus met schokkende en inhoudende motor naar huis gereden,
onbelast, dus stilstaand was gas geven geen probleem, tot in het rooie gebied zonder inhouden...
echter rijden een heel ander verhaal.

thuis aangekomen maar geparkeerd met de bedoeling om de dag erna naar de garage te gaan...
zo gezegt zo gedaan...echter het hok liep normaal.
Monteur dacht aan de KAT die wellicht voor problemen kon zorgen...
echter, na een kort ritje begon cinqie zelf gas te geven, tusen 1000 en 2000 toeren..
monteur rade aan stappenmotor te reinigen...gedaan en hok liep ineens veel beter...

vandaag, kom terug uit Elsloo, rij de snelweg op en op PRECIES maar dan ook PRECIES de zelfde plek begon
het schokken weer, weer de volgende afrit ervan af...binnendoor naar huis...
echter nu echter dus echt binnendoor....door toeval, zal wel zo moeten zijn stond een ANWB- Wegenwacht een ander gestrand voertuig
weer op gang te brengen, dus deze maar eens aangesproken.
omdat we daar op een zeer onprettige plek stonden ( open veld in een sneeuwbui ) maar even naar een betere plaats gereden...
schokkend en schuddend...

WW. kijkt, ziet het slangetje van onder het luchtfilter loshangen ( voor de bediening van zomer en winterstand ) en begon meteen daarover verder te
gaan, dat ding waar de standenswitch inzit los gedraait en de warme lucht meteen in het luchtfilter laten blazen....
bijna direkt merkbaar....

wat is nu het geval, deze "oudere motoren" zijn erg gevoelig voor erg koude lucht, met name temperaturen rond het vriespunt
de lucht schijnt dan ijsvorming op de injectoren te vormen, waardoor dit euvel naar voren komt.
nu rijdt ik dus zonder die zomer en winterstand switch...

en het kreng rijd weer als tevoren.....toch handig zo'n wegenwacht en een iets oudere monteur.

vreemde dingen die fiat gevallen..

Tja....je gelooft het niet...maar 50 meter verder als waar de afgelopen 2 keer de cinq begon te bokken en in te houden,
vandaag dus weer.... eerst een licht schokje....nog een km of 4 verder kunnen rijden toen begon het echte werk weer....
nu rammeld er aan de onderkant ook nog wat....
zou de monteur dan toch gelijk krijgen met de Kat ??

UPDATE #2

onlangs weer op de zelfde oprit, schok...wel kunnen doorrijden....
op de terug weg naar Elsloo op de snelweg wederom schokken, ook hier gewoon kunnen doorrijden.
toen ik weer naar huis reed, even getankt.
weer de zelfde oprit op, geen inhouden....alleen na een km of 3 begon het weer...

wat opviel bij het tanken was, dat toen ik de dop eraf draaide niks te horen was van lucht inzuigen of zo, wat je normaal wel eens hoort.
alleen bij het insteken van het tankpistool klonk wel het aanzuigen van lucht.

thuis de Cinq maar even laten staan en met de andere auto gereden.
vandaag wilde ik eens testen of er vacuum in de tank stond, toen ik de tankdop los draaide "spoot" de benzine uit de tankdop...
zo'n 1/2 liter kwam er gewoon uit...

er klopt dus iets niet met de brandstof toevoer, maar wat ???

Geplaatst door

erka (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

leuk verhaal voor de pasen.
zo zie je maar weer: de ANWB stuurt je nooit de verkeerde kant op..............

Hans4040 1285
badge vip badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.