hallo,
mijn distributieriem is versprongen. gelukkig is er niets verder stuk gegaan.
ik zoek een schema ,handleiding van hoe de te monteren distributieriem met extra aandacht op de krukaspositie.
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/20/...][img]http://img20.imageshack.us/img20/2075/ci...[/img][/url]
UITBOUWEN
OPMERKING:De hogedruk-brandstofpomp hoeft niet afgesteld te worden
* Breng de voorkant van het voertuig omhoog en ondersteun
* Verwijder:
- Rechter voorwiel
- Rechter binnenspatschermen
- Motorafdekplaat onder
- Toerentalsensor uit koppelingshuis
* Blokkeer vliegwiel m.b.v. gereedschap 1.870.765.001
* Verwijder:
- Krukaspoeliebout
- Krukaspoelie
* Ondersteun motor m.b.v. gereedschap 1.870.7354.000
* Verwijder:
- Stuurbekrachtigingspomp. Koppel slangen NIET los
- Hitteschild uitlaatgasrecirculatie
- Bouten tussen pijp uitlaatgasrecirculatie en spruitstukken
- Rechter motorsteun
- Distributieriemkappen
- Blokkeergereedschap vliegwiel
* Draai krukas met de klok mee naar afstelpositie
* Plaats timingpen in vliegwiel. Gereedschap 1.860.683.000
* Plaats timingpen van 8 mm. in nokkenastandwiel
OPMERKING:Indien timingpen niet in nokkenastandwiel geplaatst kan worden, draai de krukas één omwenteling met de klok mee
* Los spannerbout iets
* Draai spanrol weg van de riem met de klok mee. Gebruik 1/4" spangereedschap
* Haal spannerbout lichtjes aan
* Verwijder de distributieriem
INBOUWEN
* Los nokkenastandwielbouten iets
OPMERKING:Tandwiel moet draaien met lichte weerstand
* Controleer of timingpennen goed geplaatst zijn
* Leg de distributieriem op het krukastandwiel
* Leg de distributieriem op tegen de klok in. Controleer of riem strak gespannen staat tussen tandwielen
* Plaats spanningsmeter SEEM C.Tronic 105.5 op de riem bij #
* Los spannerbout iets
* Draai de spanrol tegen de klok in tot spanningsmeter 108 SEEM eenheden aangeeft
* Haal spannerbout aan
* Haal nokkenastandwiel aan
* Verwijder de spanningsmeter
* Verwijder de timingpennen
* Draai krukas met de klok mee naar afstelpositie
OPMERKING:BELET de krukas tegen de klok in te draaien
* Plaats timingpen in vliegwiel. Gereedschap 1.860.683.000
* Los nokkenastandwielbouten iets
* Plaats timingpen in nokkenastandwiel
* Plaats spanningsmeter SEEM C.Tronic 105.5 op de riem bij #
* Los spannerbout iets
* Draai de spanrol tegen de klok in tot spanningsmeter 54 SEEM eenheden aangeeft
* Haal spannerbout aan
* Haal nokkenastandwiel aan
* Verwijder de spanningsmeter
* Controleer de riemspanning. Plaats de spanningsmeter op de riem bij # . De spanningsmeter moet 51-57 SEEM eenheden aangeven
* Zoniet: Herhaal opspanprocedure
* Verwijder:
- Spanningsmeter
- Timingpenpen
@ Paul, ik denk dat je hier de handleiding voor een 2.0 jtd hebt gepost i.p.v. een 2.3 jtd?
bedankt voor de snelle reactie ,
jammer genoeg heb ik er niet veel aan want het is de verkeerde.
ik heb de 2.3 jtd met 110 pk.
een andere vraag:
kan ik ook gewoon 8 of 6 mm rond gebruiken ipv de originele borgpennen om de boel tijdelijk op tijd te zetten?
alvast bedankt,
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar