beste mensen
ik heb nu nog niet zo heel lang een punto HGT 18l 16v
nu heb ik een paar dingetjes ontdekt.
- als ik na een tijdje te hebben gereden de motor uit zet en dan na ongeveer 5 min de motor weer start dat de motor als een diesel klinkt, dit geluid gaat na zo'n 5 á 10 seconden weer weg.
- tijdens het rijden een raar schurend/aanlopend geluid aan de rechterkant van de motor, dacht eerst dat het een remblokje was maar als ik dan de koppeling in trap is het weg, dus moet met de motor te maken hebben.
weet iemand waar het mee te maken kan hebben en/of hoe het op te lossen is?
bij voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1e
kan zijn te weinig of verkeerde olie ivm klepstoters
ook kan de olie vervuild zijn
1rst verversen en dan nog eens luisteren
2e
zal iets aanlopen als een druklager wat zn vet kwijt is of ingelopen op de drukgroep
ook een geringe axiale speling op de krukas kan dit door een scheef lopende riem veroorzaken
denk 1rder aan de koppeling/druklager
3e
wat vaak voorkomt bij de 1.8 16V, nokkenasversteller versleten.
ok bedankt
ik dacht eerst zelf dat het de distributieriem of V-riem was, die heb ik dus al vervangen.
heb geluid werd daarna wel minder. hoor het alleen als ik rustig 100 rijd.
ga nu ook maar eens de olie verversen.
alle andere sugesties zijn altijd welkom
16 jaar
ik heb een vraagje
nu met het koude weer wil mijn auto tijdens het rijden niet op temperatuur komen, als ik mijn auto stationair laat draaien komtie wel op temperatuur. heeft iemand hier een oplossing voor? of weet iemand waar het aan kan liggen?
15 jaar
thermostaat vervangen.
Groeten Marcel
thermostaat vervangen en probleem opgelost.
het rare geluid aan de RH van de motor bij de distributieriem en V-riem is zo goed als weg nadat ik erachter kwam dat er een soort isolatie van een plastick kap tegen de distributieriem aan het aanlopen was. verder alleen nog dattie als een diesel loopt bij een warme start.
de auto word 3-12-2008 gechipt en dan gaan ze daar alles helemaal verder perfect afstellen.
bedankt voor jullie oplossingen
MVG
Elrik Huipen
15 jaar
nieuw probleempje
heb em uit laten lezen en nu zijn ze erachter gekomen dat de krukas-sensor vervangen moet worden. vandaar dattie ook wat onregelmatig stationair loopt. nu heb ik een nieuwe krukas-sensor alleen ik heb geen idee waar deze zit bij een HGT, bij mijn oude 1.2l 8v wist ik het wel.
kan iemand mij helpen met een goede beschrijving of met afbeeldingen?
bij voorbaat dank
15 jaar
tijdens stationair draaien valt de motor af en toe uit, bijv als ik voor een stoplicht moet stoppen en dan de koppeling in trap zakt het toeren tal naar ongeveer 500 toeren en dan valt de motor af en toe stil maar soms paktie weer op en gaat gewoon stationair lopen.
bougies, stappenmotor en de krukassensor zijn al vervangen.
wie weet de oplossing?
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar