Koelventilator fiat punto bj 2004 1,3 JTD blijft soms draaien tot accu leeg is. Heb inmiddels de koelwatertemperatuur sensor die op het thermostaat huis zit vervangen. Weet nog niet of dit de oorzaak was. Zit er nog ergens een relais die mogelijkerwijs blijft hangen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb inmiddels een schema van de fiat dealer gekregen en het bewuste relais besteld. De koelventilator wordt aangestuurd via de koelwatertemperatuursensor(NTC) en een druksensor in het aircocircuit naar de ECU en die stuurt op basis hiervan twee relais aan R7=50Amp=hoge toeren en R6 =30 Amp=lage toeren. De relais zijn gezekerd door resp. 50 Amp en 30Amp zekeringen. Deze zitten onder de motorkap in een relaiskast.Ga ervan uit dat daarmee het probleem definitief opgelost wordt.
Ik hoop het , meten is weten , je had eerst de signalen kunnen meten of daar daadwerkelijk het probleem zit.
Probleem is opgelost door druksensor en ook maar het relais te vervangen.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar