Wanneer ik het koppelingspedaal intrap, gaat het pedaal het laatste stuk een stuk zwaarder dan de rest. Wanneer je door dit zware stuk heen bent gaat hij weer lichter.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
niels als dit nooit zo geweest is dan zal het aan de koppeling zelf zitten.
groetjes jan.
Dit was al het "probleem" toen de auto is gekocht. Het is verder niet echt storend, maar misschien is het makkelijk te verhelpen.
16 jaar
zit in de drukgroep/plaat
of in de as die t druklager heen en wer schuift
in beide gevallen moet de bak eraf
Niels,
Er zit waarschijnlijk een zelf stellende kabel op die op zijn eind is.
Altijd eerst kijken, betekent i.d.d. zoals hierboven gezegd dat het koppelingshuis open moet.
als mijn vermoeden klopt, is je koppelingsplaat heel waarschijnlijk op.
Bij zo'n klus wordt er vaak ook meteen de koppelingslager en een nieuwe kabel (verstandig) vervangen, zeker als je de lager hoort (hou je koppeling ingetrapt en luister of ie mort), respectievelijk als je koppelingskabel (te ver) opgerekt is.
Afhankelijk hoeveel er los moet om erbij te komen, per auto verschillend, zal de prijs oplopen/aflopen, houd mij te goede, maar ga in ieder geval uit in de orde van grootte van een drie-tal/viertal aantal honderd euro uit, met onderdelen zit je er al gauw op.
Het zijn slijtage onderdelen, het blijft een auto en zal het op enig moment toch moeten gebeuren.
Succes in ieder geval.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar