Fiat Punto: koppelingspedaal gaat zwaar en blijft hangen?!

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

hallo,

ik heb een probleempje met mijn auto en hoop dat iemand mij kan helpen.. :)
enige tijd geleden merkte ik tijdens het file rijden dat mijn koppelingspedaal zwaar en stroef ging en toen ik bij de stoplichten eindelijk groen licht had kwam mijn koppelingpedaal helemaal niet meer omhoog maar bleef op de bodem hangen, na een paar keer trappen kwam hij weer ophoog.
het is alleen als de auto warm is, koud heeft ie nergens last van..
ik heb hem naar de garage gebracht en die heeft de hulpkoppelingscillinder vervangen en toen ging mijn pendaal alleen maar zwaarder en zat er ook nog eens speling op..
dus weer terug naar de garage en de hoofdkoppelingscillinder ook vervangen ook geen verbetering dus toen hebben ze heel het systeem doorgespoel en de rem olie vernieuwd toen was de speling wel minder maar mijn koppelingspedaal gaat nog steeds zwaar en zodra mijn auto warm is blijft hij weer steeds hangen..
de garage zei dat het misschien de koppelings platen zijn maar het lijkt mij als je logisch na denkt dat het pendaal dan ook zou blijven hangen als hij koud is..
enja koppelingsplaten laten vervangen kost een hoop geld en als het daarmee opgelost zou zijn geen probleem maar dat is dus niet eens zeker...

komt dit iemand bekend voor of beter nog weet iemand een oplossing dan hoor ik het graag..
alvast bedankt :D

puntogirl

Geplaatst door puntogirl (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Alfamenke (0) PRO, 15 jaar geleden

Zo te horen blijft je druklager in de drukgroep hangen. Complete koppeling vervangen is de enige remedie.

Ralf_Jensen (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoi,


Tussen de hoofdkoppeling- en de hulpkoppeling cilinder zit nog een slang en een gebogen leiding van ongeveer 20 cm. Hierin zit een "drukdoos", deze raken wel eens lek. Controleer of hier vocht aan zit. Van bovenaf is dit niet te zien. Echt met je vingers eromheen gaan en constateren of er remvloeistof aan zit.!! Ja, dan deze leiding met drukdoos verniewen en weer compleet ontluchten.
Zelfde symptomen zoals hierboven omschreven.

Succes Jensen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.