Fiat Stilo: Lekstroom en en gekke storingen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 multijet 140 pk

Hallo mijn dynamo was laatst kapot en ik bleef op het laatst met een lege accu staan.
Er is een nieuwe op gekomen en bleek dat het accu lampje niet uit ging.
Na wat meten bleek dat op de dynamo bijna geen stroom kwam.
Ze hebben er onder achter de zekeringkast een stroompje op gezet en toen was het weer goed.
Ik heb nu het probleem dat ik constant 2volt op mijn dynamo heb dus als ik mijn auto uit zet trekt ie mijn accu leeg.
ik haal nu dus elke avond mijn accu pool er af,maar wil het echt klaar hebben.
de monteur die mijn auto verder nagekeken heeft denkt dat ik toch beter naar de dealer kan gaan.
Hij denkt dat het misschien een regeleenheid kastje kan zijn die achter mijn zekeringkast zit in de auto.
Ik dacht misschien nog aan de d4 connector omdat daar ook vaak problemen mee zijn.
Iemand enig idee?
Hebben hem vandaag weer uitgelezen en er stonden hele rare fouten in over egr enzo.

Hoop dat jullie een oplossing hebben.

martin jtd 16v

Geplaatst door martin jtd 16v (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Stilo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat noem je rare fouten? Weet je de nummers nog?

martin jtd 16v (0), 14 jaar geleden

[quote=oldford]Wat noem je rare fouten? Weet je de nummers nog?[/quote]
nee helaas weet ik de nummers niet.
Het waren allemaal fouten die eigenlijk niet zouden kunnen.
Er stonden wel 10 in, maar er bleef 1 over.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoe weet je dat het fouten zijn die eigenlijk niet kunnen? Met elektronika is bijna alles mogelijk.

martin jtd 16v (0), 14 jaar geleden

[quote=oldford]Hoe weet je dat het fouten zijn die eigenlijk niet kunnen? Met elektronika is bijna alles mogelijk.[/quote]
ja dat is waar, maar het waren er eerst zo veel.
Het gekke is dat ik voor mijn kapotte dynam o nergens last van had.
Na de nieuwe dynamo heeft hij het nog niet goed gedaan.
Ik kan er ook gewoon mee rijden heb verder nergens last van alleen als ik hem uizet dan is de volgende dag mijn accu leeg en mijn motor lampje brand nog.
Ik rijdt er nu al 3 week mee.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Nog een keer uitlezen en dan wel de codes krijgen? Weet je wat er nu aan de hand is.

Reparatie van de bedrading voor de dynamo is in ieder geval niet goed of niet compleet uitgevoerd.
Dealer heeft het voordeel dat ze alle elektrische schema's hebben.

martin jtd 16v (0), 14 jaar geleden

[quote=oldford]Nog een keer uitlezen en dan wel de codes krijgen? Weet je wat er nu aan de hand is.

Reparatie van de bedrading voor de dynamo is in ieder geval niet goed of niet compleet uitgevoerd.
Dealer heeft het voordeel dat ze alle elektrische schema's hebben.[/quote]
Ik zei ook al tegen hem of alles goed aangesloten was, maar het zat allemaal goed.
volgende week toch maar naar de dealer en kijken of ze er snel uit kunnen komen.
niet dat ze uren moeten zoeken :S
Was ook nog van plan om mijn auto te verkopen voor een kleinere, maar dan zal ik hem wel eerst klaar moeten hebben.
Thanks voor de hulp.

Als iemand nog iets weet.
Antwoorden zijn altijd welkom.

martin jtd 16v (0), 14 jaar geleden

Ben inmiddels bij een garage geweest en die hebben alles gemeten en blijkt dat de nieuwe dynamo kapot is
Daar komt de lekstroom vandaan op de d+
Kan dat?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ja.

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

wat die storingen betreft als jij een storing krijgt zeker een dynamo storing reageert daar een heleboel op en krijg je van allerhande storingen als gevolg van de hoofdstoring om zo maar te zeggen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.