hallo heb een fiat punto uit 2001 1.2 16v sporting
heb al wat problemen ermee gehad eerst liep die op 2 cylinders andere ecu erin gezet liep een dag of 5 goed rijd nu op 3 cylinders!!dacht een boegiedop ,nieuwe kabels erop gehad probleem niet weg!!!had hem verkocht aan een fiat monteur!!dacht de injector,omgewisseld was het ook niet,hij deed een nieuwe boegie erin en zei een verbrande klep rook brandstof??
gisteren compressie laten meten en cylinder 2/3 geven geen compressie monteur zegt koppakking eruit!!!ik weet het niet meer hij lekt geen koelvloeistof geen sporen ook wat ik hier lees!wat kan het zijn is het de koppakking toch wie kan me helpen xxxxxxxxxxdat die het deed voor 350 euro met mtriaal?weet alleen niet hoe ik moet reageren op hem.wie oh wie weet er meer en kan me helpen word echt gek van die auto hoop op snelle reactie bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Echt geen comprressie meer? Haal dan de kop er maar af om te kijken wat er aan de hand is. Eerder kan je niet zien waaar het probleem zit. Voor hetzelfde geld zitten er een paar diepe krassen in de cylinderwand. Met een beetje mazzel is er iemand te vinden met een flexibele camera om via de bougie gaten te kunnen kijken wat er op doet.
ja heb een monteur die wel zo een camera heeft geloof ik??ja hij heeft 2x gekeken en de streepjes op het kaartje was nihil??dus ja wat kan het anders zijn dan moet ik ook nog de kop bouten hebben want de oude is een risico en distributieset waterpomp en pakingset...en dan nog het eraf erop en het vlakken en hopen dat er aan de kleppen niks is????ben er echt ziek van
12 jaar
Als er een lek is tussen cilinder 2 en drie in de koppakking dan kan de compressie idd wegvallen want je kunt tenslotte geen druk opbouwen.
De kop er gewoon vanaf halen want met een endoscoop kun je wel in de cilinder kijken maar een lekker koppakking zul je er niet mee kunnen zien.
En idd nieuwe pakking en distr. set vlakken en alles wat erbij komt... gewoon een pechgevalletje.
ja inderdaad zeker pech met deze auto pffff ben hem echt zo zat maar zo beur je ook niks en als het een beetje goedkoop lukt beperk je het verlies weer in plaats van zo kapot nog groter verlies te pakken ga morgen het een en ander demonteren en de monteur de timing ofzo goed vast te zetten ja sorry maar ben geen kenner kon ik het maar zelf alles eraf halen!!ik hou jullie op de hoogte
12 jaar
Als je niet goed weet wat je moet doen dan kun je dit beter uitbesteden.
Het is niet bepaald een beginnersklus.
Maar je kunt zelf wel proberen de kosten binnen de perken te houden door even rond te bellen voor de kosten.
wat ik er aan toe wil voegen is dat deze motoren een gevoelige kop hebben,stoters willen wel eens stuk gaan,als ik het zo hoor is er inderdaad niet fris met de kop,maar zoals jonker het zegt ,,,kop er af en dan weet je meer,denk niet dat de wand van de cil beschadigd is,het blok is van een fiat 128 met een F.L. kop(face lift) oer degelijke motoren.ik ken ze met 3 ton op de teller en nog gaan.succes tommy
12 jaar
inmiddels nieuwe koppakking erin en ook al een nieuwe koppelingsplaat en drukgroep dus alles is vernieuwd bijna nu krijg ik ineens een storing van de citysteering brand een rood stuurtje in de boekjes gekeken storning !!!!!word helemaal gek van de auto wie weet wat je daar aan moet doen uitlezen,of is het motortje van de citysteering stuk word er zomoe van wou dat dieweg was!!!!oja sorry van de late reactie van het op 3 cylinders lopen hahaha
12 jaar
inmiddels gemaakt alles en twee jaar al geen problemen gelukkig af kloppen bedankt voor de feedback
9 jaar
OK. Maar wat was nou het probleem met de compressie? Dat willen we ook graag weten.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar