close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Stilo: loose connection

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 16v

had al een keer eerder het probleem op de site gezet ,maar tot nu toe blijft het toch een raadsel.en geen oplossing.
als ik de sleutel in het contact doe ,en wacht tot hij is uitgelezen begint mijn relaid te tikken en start mij auto niet en geeft hij loose connection aan.
er is al van alles gebeurt aan de auto,zelfs de hoofdcomputer is warm en koud gestets in engeland, er komen geen fout of storingsmeldingen naar boven.
de garagehouder weet het ook niet, meer ben hier al 5 maanden mee bezig,maar sinds afgelopen week start hij zo goed als niet meer,
van de week nog wel de zekeringenkast eruit gehad en goed schoon gemaakt en alle relaid,s met het gevolg dat hij 3 keer start achter elkaar en daarna weer niks.
wie weet wat het kan zijn en wie kan misschien helpen,word er echt kriebelig van,kan niet van huis en heb een dochtertje met beperkingen die naar therapie,s moet en ben nu gebonden aan huis
wie weet wat de oplossing kan zijn

Geplaatst door

christa1963 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat denk je? is het de startrelais welke je hoort tikken. (ratelen)

Klinkt als een lege Akku. Of Een slechte verbinding tussen Startmotor en Akku, bv losse Akkuklem of massakabel.

De zg bendix in de startmotor kan ook af en toe doorslaan.

Heeft de garage meegemaakt dat de storing aanwezig was??

ja het is de start relais wat je hoort,maar het is echt tikken en geen ratel geluid,de accu kan het niet zijn ,want die is namelijk ook al vervangen door de garage.
de accu klem en de massa kabel zijn goed gemonteerd ,is ook al verschillende keren naar gekeken.
de startmotor kan het volgens ons niet zijn,want we komen niet eens aan starten toe,als hij op contact staat om de sleutel uit te lezen gaat hij al tikken,en dan weten we dat hij ook niet gaat starten,omdat hij dan vervolgens loos connection aan geeft.
hij geeft zelf sinds gister aan dat er een motor fout is,maar start nu wel.
de garagehouder is verschillende keren aanwezig geweest als hij deze storing aangeeft,en weet dus ook het probleem niet op te lossen,hij heeft een fiat expert erbij gehaald,die vertelde dat het de toerenprintplaat was,dus die is ook vervangen ,maar dat was het probleem ook niet
we zijn 5 maanden verder en het probleem is nog steeds aanwezig,met het gevolgt dat de auto meer stil staat dan loopt.
tot zover heeft niemand het probleem kunnen verhelpen,dus weij zijn echt radeloos

christa1963 0

12 jaar

Iki zou opnieuw beginnen.. En nniet de akku of de startmotor of de bekabeling uitsluiten.. Neem een voltmeter (multimeter) en zet hem op de 2 volt schaal. plaats 1 pen op de +pool (dus niet op de klem) van de akku. en de andere pen op het hart van de bout waar de dikke akkukabel op de starter bevestigd is. Laat iemand nu starten zonder dat de motor aan slaat. Als de voltmeter meer dan 0,3 volt aangeeft is er toch een slechte verbinding tussen de twee aangegeven plaatsen.

Plaats de volmeter op dezelfde wijze op de minpool van de akku en aan de andere kant op het deksel van de startmotor9 als dat onmogelijk is op het ronde huis van de startmotor. Als de voltmeter tijdens het starten hier meer dan 0,3 volt aangeeft zit daar ergens de storing.

Als het spanningsverlies te hoog is kun je door 1 van de 2 pennen te verplaatsen de juiste plek lokaliseren.

Meet ook eens de spanning van de akku tijdens het starten. Bij dit weer moet die toch nog wel meer dan 11Volt blijven.

Als je geen spanningsverlies of te lage akkuspanning hebt gemeten moet je ookn even aan de startmotor zelf wat meten.

De ene pen van de voltmeter zet je weer op het hart van de bout en de ander plaats je op de kabelschoen van de ernaast liggende dikke aansluiting. (degene die de startmotor ingaat) Ook hier mag je maximaal 0,3volt spanning meten tijdens het starten.

Omdat deze kabel massa is zolang de startmotor niet werkt kun je de multimeter beschadigen op de 2 volt schaal. (Je meet stistaand de akku spanning) Het is dus zaak om 1 van de twee testpennen pas contact te laten maken tijdens het starten.

Als blijkt dat de akkuspanning tijdens het starten te laag is moet er onderzocht worden waarom dat zo is.. defecte akku?? of Lege akku??? Bij lege akku kun je dezelfde metingen als verteld bij startmotor doen met de bekabeling van de Dynamo. Daarvoor laat je de motor iets versneld draaien en zet je zo veel mogelijk verbruikers aan. Lichten, aanjager achterruitverwarming enz enz.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.