Fiat Marea: Marea Weekend 2.0 trekt niet altijd goed op en trekt niet zoals

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 20v type 182

Hoi allemaal, mijn fiat Marea Weekend 2.0 20v, pakt niet goed op onderin en trekt ook niet meer zoals hij eerst deed. Lijkt wel of hij het soms wel goed doet en de dag erna bijvoorbeeld weer niet. Op die slechte dagen lijkt hij stationair ook af en toe plotseling hoger of lager te gaan lopen en graag af te willen slaan met wegrijden. Ook rateld hij met optrekken tussen de 2500 en 3000. Hogeren toeren ook met optrekken maar dan bijna onhoorbaar.

Wie heeft er een idee wat er aan de hand is en of wat er zo lijkt te haperen. De uitlaat ziet er verder dicht uit en bouwt goed druk op als je die dicht houdt.

De lmm is al gewisseld voor en andere maar verbeterd niets.


Ik weet het niet meer graag julie hulp.

Markiesje

Geplaatst door Markiesje (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

thei11316 (0), 11 jaar geleden

Bougie kabel of een bougie,hij gaat dan bij dat toerental op 3 cilinders lopen,draai de bougies er uit en bekijk de kleur,deze moeten allemaal een licht bruine koffiekleur hebben,zit er één tussen die naar de zwarte kant gaat dan heb je de boesdoener te pakken,wissel daarna de bougiekabel om met een andere bougie en ga weer rijden,blijft de zwarte kleur bij die bougie dan alle bougies vervangen en gaat die zwarte kleur mee met de kabel dan de bougiekabels vervangen.

Markiesje (0), 11 jaar geleden

Nee sorry, kan het niet zijn, deze zijn pas vervangen en waren allen in orde de oude, maar toch vervangen vanwege de gewone beurt.
ALs hij op 4 cilinders loopt loopt hij heel anders slecht. Na dat het ratelen in begonnen heeft de auto de beurt gehad met de nieuwe bougies en olie/filters etc. Doet het nog steeds.

thei11316 (0), 11 jaar geleden

Kun je een bobine lenen van iemand?kan zijn dat de hoogspanningskant doorslaat,de vonk is er wel maar is niet krachtig genoeg,uit zich in een rood/roze achtige vonk,bij een goede bobine is die blauw.
Nu weet ik niet of de 2.0l al alles losse bobines heeft dus per bougie 1 of een disbobine.
Een slechte BDP/krukassensor kan ook nog de boosdoener zijn,maar begin bij wat je zelf na kunt kijken en niet te veel kost.

Dat ratelen,is dat hoor en merkbaar of alleen hoorbaar,uit het zich in inhouden of sjtoeken(limlands)inhouden zou nog aan de benzinedruk(te laag) kunnen liggen en sjtoeken idd aan de bdp/krukassensor.
Luchtfilter bij de beurt ook vervangen?

Markiesje (0), 11 jaar geleden

Hoi, hij heeft losse bobines.
En nee hij houd niet in bij het ratelen. Doet hij ook alleen bij accelereren dat ratelen. Boven die 3500 hoor je het heel zachtje als je goed luisterd.

De luchtfilter is nieuw van September, een Green katoenen sportfilter, hij hoeft pas in September gereinigd te worden.

thei11316 (0), 11 jaar geleden

Tja wat kan ik je nog adviseren....... ik zou op de sloop 1 goede bobine halen en deze op cilinder1 monteren,probleem van het te weinig vermogen niet over dan deze op cilinder 2 monteren enz tot je wel een reactie krijgt.

Dan het ratelen,ik weet niet of de 2.0l een verstelbare nokkenas heeft,bij Lancia geeft dat wel vaak problemen,haal ook je kleppendeksel los en bekijk de nokkenassen ter plaatse van de nokken zelf hoe die er uit zien en bij twijfel even karton om de kop draaien(om oliespatten in de motorruimte te voorkomen) en evt de motor laten draaien om te controleren(visueel) of de nokkenassen wel op alle lager plaatsen genoeg olie krijgt.
Is een vieze klus,maar wel de moeite waard om op tijd erbij te zijn en kun je dan veel geld mee besparen(lees verdere motorschade)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Marea of stel zelf een nieuwe vraag.