Mijn fiat Seicento heeft net nieuwe remblokken, remvoering bij 1 wiel, en nieuwe radiateur, en veren voor de achterklep , nu zijn er volgens de garage nog een paar dingen, zoals het niet lekker in zijn 5 gaan, en daarbij een zingend geluid in zijn 5, dit zou volgens hun een lager zijn die kapot is in de versnellingsbak.
Dat wordt denk ik reviseren, maar ook de distributie riem zou vervangen moeten worden, en daarbij raden ze aan gelijk de watertank te vernieuwen ( of zoiets dergelijks), en ook zagen ze op de remleiding voor roestpuntjes, en daarmee zou hij niet door de keuring komen.
Dit alles gaat volgens mij behoorlijk wat kosten opleveren, en ik vraag me dan ook af of het niet goedkoper zou zijn, een andere 2e handje te kopen.
Ik was nu al met een grote beurt en voorgenoemde reparaties 600,00 kwijt de auto zelf heeft me 2 jaar geleden nog geen 2000, 00 gekost, en zou toen net een nieuwe distributie riem hebben gekregen, dus ik snap m even niet meer, zo'n riem hoort het 5 jaar uit te houden.
Heeft iemand voor mij een idee wat het kostenplaatje zal zijn, en of ik het er nog aan moet spenderen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Distributie riem moet vervangen worden na een bepaalde afstand. Hoeveel heb je gereden in die 2 jaar?
Advies om gelijk de waterpomp te vervangen is een goed advies.
Als je na een paar maanden dat moet doen omdat de pomp stuk is, moet je weer de distributie vervangen.
Gaat de dealer uit van het originele schema om de distributie te vervangen en weet deze misschien niet dat de riem 2 jaar geleden al vervangen is?
Wat betreft de versnellingsbak: misschien is het goedkoper om een 2e hands bak te gebruiken in plaats van reviseren.
En wat je ook met de bak doet, vervang ook gelijk de koppeling en de drukgroep.
Zelfde idee als bij de waterpomp, als de koppeling na een paar maanden kapot gaat moet de versnellingsbak er weer af.
versnellingsbak op de sloop halen, daar zijn er wel een aantal te vinden,
denk dat je voor een bak ca 200 betaald, de oude eronderuit en de nieuwe monteren is ook noodzakelijk bij
revisie van de bak, afhankelijk van de km stand zou je idd serieus kunnen overwegen om meteen de koppeling mee te nemen...
wat betreft de distributie, daar wordt geadviseerd om de waterpomp mee te nemen.
zou ik in ieder geval doen.
remmen, heb onlangs voor mijn cinquecento een set remschijven en remblokken gekocht via eBay
( via aanbieder ATP Auto Teile Prolath of zo iets ) was daar net zoveel kwijt als in NL alleen voor de remblokken.
roestpuntjes op de remleiding...die dingen zijn toch van koper ??
radiateur...is die echt kapot / lek ?
de "veren" voor de achterklep, ook op de sloop halen, zelf monteren...stelt niet veel voor...
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar