motor loopt op drie cilinders heeft wel vonk en compresie.
wie heeft dit eerder meegemaakt.
Geplaatst door mostheboss (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Mooie dikke vonk ?
Cilinder krijgt ook brandstof ?
Wat is de compressie van alle cilinders ?
mostheboss (0) PRO, 14 jaar geleden
min. 8/9 bar op alle cilinders
en een redelijjke vonk.
bougie is nat is een monopoit injectie.
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Temp sensor al gecontroleerd ?
Volgens mij is die compressie ook niet echt 'je van het'..
thei11316 (0), 14 jaar geleden
[quote=mostheboss]min. 8/9 bar op alle cilinders
en een redelijjke vonk.
bougie is nat is een monopoit injectie.[/quote]
Fiat 1.6 16V is een multipoint injectie,kan dus zijn dat de cilinder die niet meewerkt te laat de brandstof ingespoten krijgt en daarom ook de bougie nat is.
richardz (0), 14 jaar geleden
Ik heb een dusdanig probleem zelf ook gehad.
Ik had nog een donor auto staan waarvan ik de complete brandstof verdeelbuis inclusief injectoren heb omgezet. Hierna was het probleem opgelost. Ik denk dan ook dat je een (bijna) defecte injector hebt.
Of dat er een druppel vocht voor hangt die hij niet weg krijgt.
Je kunt ook proberen een fles injector cleaner te gebruiken.
Heb je ook een lampje van de inspuiting branden?
En zoals eerder gezegd is het inderdaad gewoon een multipoint injectie
Richard
klorres (0) PRO, 14 jaar geleden
ik heb ook dit probleem bij een fiat zijn de injectoren ook te testen op een of andere manier? bij mij is het de eerste cilinder.
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
De meeste revisie-bedrijven kunnen ultrasoon reinigen en testen.
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Richard,
Een druppel vocht voor de injector ? Mocht dat zo zijn, word die zo weg 'geblazen'
Als het een multipoint is, kan er ook een injector blijven inspuiten door kortsluiting ( kabel aan massa )
Maar we horen niks meer van de TS..