Bij deze Ducato heb ik een lastig probleem , motor valt uit op onregelmatige tijden bijv bij terugschakelen voor een rotonde , stoplichten , kruisingen enz enz . Maar wat wel met regelmaat gebeurd is dat het toerental om en nabij de 3.000 ligt dan kun je er bijna de klok mee gelijk zetten dat het gebeurd , want dan gaat het injectie lampje branden , motor valt uit en is pas na ongeveer 2 minuten weer te starten want dan gaat het lampje via het contact (controle) ook weer uit .
heb al toevoegingen aan de diesel gedaan van diverse merken maar dat helpt niet
Motor Code : 8140 . 43S (volgens type plaatje chassis)
Wie O Wie kan mij helpen ??
vriendelijke groet en bedankt alvast
Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het lampje gaat branden is er een storing opgeslagen in de motor-computer.
Even laten uitlezen bij de dealer en je weet een hoop meer.
Ben bij Cosmo Trukcs te Zwolle geweest bus is aan de PC gehangen maar het lukt ze niet om in de boord computer te komen .
wasik al voor gewaarschuwd door cosmo dat de kans klein was dat dat dat zou lukken
maar zoals het ook bij de tandarts gaat patient in de stoel en ineens is de pijn in je bek weg !!! dus in Zwolle ook geprobeerd en flink op toeren jagen de motor maar geen storing . Terwijl ik vanmorgen dat nog 3 keer gehad heb .
wie o wie heeft nog ideen
vriendelijke groet , Rob
Volgende keer door een Fiat dealer laten uitlezen, die kunnen dat wel.
Cosmo trucks is in nederland de grootste leverancier van fiat bedrijfswagens met speciale Fiat uitrusting , ook heb ik de computer gezien en zelfs die is voorzien van het Fiat logo
groetjes Rob
[quote=RVDK]wasik al voor gewaarschuwd door cosmo dat de kans klein was dat dat dat zou lukken[/quote]
Niets bijzonders aan deze ecu. Werkt net zo als alle andere Fiat ecu's - zowel benzine als diesel.
Dus waarom die waarschuwing dan? Weten zij iets meer?
Alternatief zou zijn dat de bedrading tussen diagnose-stekker en motor-ecu defect is of de motor-ecu zelf.
toen ik ze aan de telefoon had voor een afspraak wou hij al weten of er op het type plaatje ik meen Z230 of Z320 ? begon want er schijnenen met dit nr beginnend, problemen met uitlezen te zijn
retour verstuivers testen mischien,, anders wellicht drukregelaar brandstofpomp.
ik heb nod wel een vraag welk model is het begin chassis nummer zfa 230 of zfa 244
15 jaar
ZFA230
groet rob
Het probleem kan aan een verstuiver liggen, de druksensor in de rails of aan de pomp..maar dan moet hij eerst wel uit gelezen kunnen worden.
Gr Stefan
15 jaar
Er is een probleem bij sommige motoren waar de kabelboom wat te kort gemonteert is van de injectoren en trekt een beetje aan het contact van de 4 de cilinder.
Kabelboom opschuiven en contact nazien en het kan opgelost zijn.
Ik hoop U geholpen te hebben.
15 jaar
bij een type 230 heb je geen eobd aansluiting maar een stekker oder de kap en het klopt dadat daar veel problemen met het uitlezen zijn.
wat cosmo zwolle betreft kan ik alleen maar zeggen dat die voorheen goed scoorden bij toptechnisi van fiat bedrijfswagens.
daar ligt het dus niet aan.
verstuivers testen kun je zelf als je een beetje handig bent zelf ook, maar stelt voor de dealer niets voor.
ik raad aan laat het nog eens proberen uit te lezen, zou nu zo maar kunnen lukken en even retour van verstivers laten testen.
15 jaar
dat van dat kabelboompje klopt maar dan blijft deze wel lopen alleen op drie cilinders en het lampje gaat branden, lijkt mij dus iets anders.
15 jaar
ga is kijken naar de kabelboom en stekker verbindingen ed
Hou jullie op de hoogte
al vast vriendelijk bedankt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar