HELP.....we hebben in de cinq 900E met Airco(=standaard) een nieuwe rally trofeo motor ingezet. 1 dag heeft de motor goed gelopen.
Klachten nu: te hoog CO gehalte ca. 7/8 en duste veel benzine toevoer. Als je de airco erbij aandoet verzuipt ie en slaat af.
Lamdasonde vervangen, er zit een originele (sport)computer in. Is getest door diverse electronica bedrijven, zonder resultaat.
Wie weet raad en of is ie om te bouwen naar carborateur, zodat ie dan wel door de APK komt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het hoge CO gehalte is kenmerkend voor een rally trofeo motor met sportcomputer. Om door de APK te komen zal je hem moeten terugbouwen naar standaard. Het hoge CO komt door de sportnokkenas en kan nooit op zo'n niveau gebracht worden dat ie door de APK komt. Alleen terugbouwen naar standaard nokkenas en standaard computer brengt hier uitkomst.
Even nog wat extra informatie: de airco zal het bij deze motor nooit goed gaan doen. De sportcomputer is niet berekend op een airco en verhoogd het toerental dus niet. Tevens staan deze motoren er om bekend dat ze regelmatig een nieuw uitlaatspruitstuk nodig hebben. Komt door de rijke afstelling. Eeen rallyauto had er 1 tot 2 per jaar nodig, maar die rijdt hoogstens 5000 km. Wordt een dure grap als je deze auto dagelijks gaat gebruiken.
Als je een vraag stelt is het gewoon fatsoenlijk om antwoord te geven. Wat ga je nu doen?
Nou ja zeg, mag ik even de tijd hebben om ook van anderen misschien een oplossing te krijgen. Maar we gaan de motor er weer uithalen het wordt waarschijnlijk een motor uit een punto (1200) en die gaat er dan in compleet met computer en andere benodigdheden. Dit is helaas jammer van de tijd geweest maar ze hebben ons niet goed voorgelicht.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar