Fiat Cinquecento: na plaatsen Lamda Sonde ECU resetten ?

Bouwjaar: 1995, Motorcode: 1.1 Sport-String

moet na het vervangen van de Lamda Sonde de ECU gereset worden?
( dus accu pool los maken )

erka

Geplaatst door erka (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Cinquecento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan T (10) PRO, 15 jaar geleden

roger dat hangt er van af.
als het motor lampje brande wel ; brande dit niet dan hoeft het niet.
ik weet niet of het gereset is door de accupolen tegen elkaar tehouden maar dan kan je proberen lukt het niet dan moet het met de testkast gebeuren.

groetjes jan.

erka (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=jan T]roger dat hangt er van af.
als het motor lampje brande wel ; brande dit niet dan hoeft het niet.
ik weet niet of het gereset is door de accupolen tegen elkaar tehouden maar dan kan je proberen lukt het niet dan moet het met de testkast gebeuren.

groetjes jan.[/quote]
Jan, dank je voor jouw reactie....
heb de lambda sonde gisteren vervangen ( had een universele gemonteerd omdat de motor schokte, echter het schokken is gebleven, nu om te testen eentje uit een ander cinq gemonteerd )
vanmorgen schokte en hield de motor nog steeds in.
daarom mijn vraag of ik wellicht moet resetten....

jan T (10) PRO, 15 jaar geleden

nou roger ik denk dat je verstandiger doet om nu als eerste het storinggeheugen uittelaten lezen om tezien of daar wat instaat.

groetjes jan.

jeroenmonteyne (0) PRO, 15 jaar geleden

Wat regelmatig voorkomt is de map-sensor die kapot gaat. Hierdoor gaat de motor pruttelen...

erka (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=jeroenmonteyne]Wat regelmatig voorkomt is de map-sensor die kapot gaat. Hierdoor gaat de motor pruttelen...[/quote]
He Jeroen,

motor sputterd niet....
is een lang verhaal, nadat ik dat hok gekocht heb bleek hij in te houden, dacht in eerste instantie aan vervuiling in het brandstof systeem, ding stond al geruime tijd bij "supercars" in Hoensbroek.
heb er toen zo'n reiniger ingegooid....geen resultaat.

alle vacuumslangen gecontroleerd, geen lek...
Lambda sonde vervangen voor een universele, zou gewoon moeten kunnen volgens de geleerden ...
tijdens diverse ritjes begon de motor in te houden en te schokken...dus niet een beetje schokken maar stevig.
toerental kwam niet echt omhoog en snelheid niet boven 70 km of zo...
soms liep het kreng dagen lang goed...
dan weer schokken. na de beurt ( incl distriwissel enz ) ging het een paar dagen goed ( overigens het ontluchtings systeem ook doorgeblazen enz ) tot een ritje van 200 km...op de laatste km's begon het weer, het schokken en inhouden.

toen maar even op zoek gegaan naar een gebruikte originele lambda sonde
( Bosch 0 258 003 627 .....ken ik inmiddels uit het hoofdje, nieuw kost bij tuynder dik 100 euro )...
na montage van deze gaan rijden, meteen voelde ik het weer...het inhouden zoals bij de eerste originele lambda sonde....maar nu geen schokken meer.
het ligt dus naar mijn mening aan de lambda sonder...denk dat ik nu maar een nieuwe moet bestellen en hopen dat het daarmee dan opgelost is...
voor de rest zijn de bougies en bougiekabels nieuw, K&N luchtfilter, brandstoffilter nieuwe, uitlaat nieuw, Kat rammeld niet....

houd jullie op de hoogte !

jeroenmonteyne (0) PRO, 15 jaar geleden

Als je even laat uitlezen kan je direct zien of lambdasonde goed is of niet, alsook de mapsensor...

erka (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=jeroenmonteyne]Als je even laat uitlezen kan je direct zien of lambdasonde goed is of niet, alsook de mapsensor...[/quote]
gaan we komende week zeker ff doen ...

prettig weekend ! ( mag nog 2 dagen werken )

sneeky (0) PRO, 15 jaar geleden

al naar bougies gekeken? de punto is namelijk heel gevoelig hieraan.
als die stuk zijn kan je dezelfde problemen hebben.

ECU moet bij vervangen lambdasonde niet gereset worden.

MVG, Peter

erka (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=sneeky]al naar bougies gekeken? de punto is namelijk heel gevoelig hieraan.
als die stuk zijn kan je dezelfde problemen hebben.

ECU moet bij vervangen lambdasonde niet gereset worden.

MVG, Peter[/quote]
He Peter,

bougies zijn nieuw, ook de bougiekabels zijn vervangen...
er slaan geen vonken over, ofschoon het met de immitatie Lambda sonde wel zo'n beetje het zelfde aanvoelde.
nu is het echt een gevoel alsof er even de hand op de luchtinlaat gelegd wordt.....( denk dat dit zo de juiste omschrijving is...).

morgen of overmorgen ff bij de garage langs, dan weten we het wel denk ik.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.