close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Ulysse: Olie lekkage tussen koppelingshuis en motorblok

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.016vEL

Ik heb olie lekkage tussen mijn koppelingshuis en het blok, meermaals schoongemaakt en het komt dagelijks terug (ik schat in ca.30ml/dag).

Actie dus.

Mijn eerste gedachte was oliekering bakzijde (lekkage op as), alleeeen, volgens mij zou het versnellingsbak olie moeten zijn en ik blijf sterk de indruk houden dat het motorolie is (te donker en te dik naar mijn gevoel).

Er zitten twee kijkgaatjes in het koppelingshuis, ik kijken, het vliegwiel is droog. Dat wijst mijn inziens er ook op dat het niet een kering is van de versnellingsbak, maar met het blok.

Voordat ik heel de auto uit elkaar haal (subframe moet eraf enz enz), weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?

Ik weet dat het lastig is zo op een forum maar weet iemand een truukje om te achterhalen of het motor of versnellingsbakolie is?

Dank

Geplaatst door

Mace (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Aan de achterste krukaskeerring die is lek. Mits er motorolie lekt anders is het de priceas keerring.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Hans,
Inmiddels werkplaatshandboek opgetrommeld, ik zie wat je bedoelt i.d.d., wat een boeffie, dat lijkt mij zeer waarschijnlijk.
Aardige klus ook....ga me voorbereiden hierop, bedankt voor je reply.

Mace 0

16 jaar

Versnellingsbak van de motor af,drukgroep,koppelingsplaat en vliegwiel verwijderen dan kun je er bij.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

en als je het zekere voor het onzekere neemt vervang ze alle twee weet je zeker dat het goed is

Als de zaak toch open is, waarom niet i.d.d..
Bedankt voor de input.

Mace 0

16 jaar

Bak hoeft er niet helemaal onderuit bij deze dacht ik, gewoon losmaken en aan de kant schuiven, met een beetje pielen kun je beide keerringen vernieuwen en hoeft je sub. er niet onderuit.

T.P. 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ulysse of stel zelf een nieuwe vraag.