Ik heb olie lekkage tussen mijn koppelingshuis en het blok, meermaals schoongemaakt en het komt dagelijks terug (ik schat in ca.30ml/dag).
Actie dus.
Mijn eerste gedachte was oliekering bakzijde (lekkage op as), alleeeen, volgens mij zou het versnellingsbak olie moeten zijn en ik blijf sterk de indruk houden dat het motorolie is (te donker en te dik naar mijn gevoel).
Er zitten twee kijkgaatjes in het koppelingshuis, ik kijken, het vliegwiel is droog. Dat wijst mijn inziens er ook op dat het niet een kering is van de versnellingsbak, maar met het blok.
Voordat ik heel de auto uit elkaar haal (subframe moet eraf enz enz), weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?
Ik weet dat het lastig is zo op een forum maar weet iemand een truukje om te achterhalen of het motor of versnellingsbakolie is?
Dank
Geplaatst door Mace (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Ulysse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ulysse of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden
Aan de achterste krukaskeerring die is lek. Mits er motorolie lekt anders is het de priceas keerring.
Hans
Mace (0), 15 jaar geleden
Hans,
Inmiddels werkplaatshandboek opgetrommeld, ik zie wat je bedoelt i.d.d., wat een boeffie, dat lijkt mij zeer waarschijnlijk.
Aardige klus ook....ga me voorbereiden hierop, bedankt voor je reply.
Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden
Versnellingsbak van de motor af,drukgroep,koppelingsplaat en vliegwiel verwijderen dan kun je er bij.
Hans
michiel_laguna (0) PRO, 15 jaar geleden
en als je het zekere voor het onzekere neemt vervang ze alle twee weet je zeker dat het goed is
Mace (0), 15 jaar geleden
Als de zaak toch open is, waarom niet i.d.d..
Bedankt voor de input.
T.P. (0) PRO, 15 jaar geleden
Bak hoeft er niet helemaal onderuit bij deze dacht ik, gewoon losmaken en aan de kant schuiven, met een beetje pielen kun je beide keerringen vernieuwen en hoeft je sub. er niet onderuit.