close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Ulysse: koppelingspedaal schiet "los"

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI psa

heb vorige week mn koppelingscylinder ( werkcylinder achter het koppelingspedaal) vervangen ondat het pedaal bleef hangen , een bekend euvel.

nu zit ik met nog 1 probleem en dat is dat de kunstoffenbevestigingsclip van de werkcylinder de neiging heeft om van de kogel van het pedaal af te schieten. als hem er dan weer opdrukt gaat het een uurtje goed en daarna moet je hem er weer "opdrukken" wie herkend dit en wat is de oplossing.

pedaalbediening is hetzelfde als bij een peugeot 807 , citroen evaison, jumpy, scudo etc etc

vr groet.

jan keijenberg

Geplaatst door

keijenberg1958 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is die klip nog wel goed

is nieuw Het is een opengewerkt hol soort klipsje wat vast aan de nieuwe cylinder zit . ik kan niet zien ofdat er nog een extra borg op hoort te zitten

jan

effe samen denken,zit dat bolletje achter dat clipje wat op zijn plaats weer in de cilinder zit,dus niet aan je pedaal maar aan de andere kant??

zo ja die zit normaliter met een circlip geborgd in je cilinder zodat dat asje niet uit je cilinder kan vallen

heb jij je ouwe cilinder niet meer daar zul je zien daar een rand inzit waar die circlip in moet

robby

aan het uiteinde van de werkcylinder zit een hol opengewerkt bolletje , dit klikt over het stalen bolletje op het koppelingspedaal. volgens jou zou er dus nog een extra klipje op horen. ps dit zat niet meer op de oude cylinder misschien erafgeschoten ????

jaja we zitten goed,hierin zit een rand in waarin een circlip moet zitten die alles op zijn plek houd,als je nu namenlijk dat bolletje en alles weg zou pakken komt je binnenwerk van je cilinder naar buiten gefloept.

NEE JE ZIT AAN DE VERKEERDE KANT

heeft niets te maken met de cylinderzijde maar met de bevestiging aan het koppelingspedaal.

tjeemimee ,das nou ook wat.jij bedoelt dat kogelgewrichtje

YEP DAT KOGELGEWRICHTJE

is allemaal nieuw dus rara moet daar dan ook een borgklip opzitten ???

Blijft je caps lock hangen?

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

nee hoor blijft niet hangen

maar zit in verschillende systemen hier te schrijven en de meeste moeten met caps locks worden ingevuld , vandaar

ik denk al wat is dat nou weer ,je bedoelt op het toetsenbord hahaha[quote=Hans4037]Blijft je caps lock hangen?

Hans[/quote]

in dat bolletje zit een gaatje e dar moet en penntje doorheen
na montage draai je deze weg en valt het oog over de as om te borgen
jij hebt m denkelijk met een schroevendraaier los ge wipt en daarbij de clip weg laten springen
je kan ook met een heel dun splitpenntje borgen

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

jerry bedankt voor de tip . zal eens goed kijken maar voorzover ik het kon zien stond er op de de onderdelenpagina van FIAT geen enkele borging aangegeven. misschien wel bij peugeot ??

heren sleutelaars,

nu blijkt de de bout waarmee de hoogte van het koppelingspedaal wordt afgesteld niet aanwezig was. inmiddels een nieuwe bout met contramoer de hoogte van het pedaal evenhoog gesteld als het rempedaal. de kogel gesmeerd en toch springt het gewrichtje er nog steeds ineens van de kogel af en moet ik noodgedwongen stoppen, het gewrichtje weer op de kogel drukken en kan dan weer doorrijden. misschien dat ik er een klemmetje omheen moet fabriceren ???

hoor gaarne nog wat tips

jan

is je bevestiging niet scheef getrokken waardoor hij er scheef voorkomt met ingetrapt pedaal

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

jerry

is mogelijk op het eerste gezicht zit het allemaal mooi in lijn, maar ja tis niet de makkelijkste plaats om ff lekker te kijken hahahah. zal er nog eens extra aandacht aan besteden meci voor de tip

kun je er niet eens een fotootje van maken bijv, van je oude cilinder

Robby, de oude cilinder ligt al 2 weken in de vuilnisbak.

sinds gisteren blijft hij erop zitten, maar afwachten voor hoelang, misschien zal ik iets meer moeten smeren.

staat wel vermeld in reparatieboek dat de kogel gesmeerd dient te worden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ulysse of stel zelf een nieuwe vraag.