Heej,
Ik heb samen met een vriend die een paar jaar automonteur is geweest mn nieuwe audio in gebouwd in mn cinq sporting '95.
- kabels trekken, alles aansluiten op 4 kanaals versterker. Dat ging redelijk zonder problemen. Echter toen ik de auto weer wou starten ging het verkeerd. De motor loopt onregelmatig. je hoort hem ritmisch 'doeffen' (ik ken niet zoveel van diep gelegen motororganen (A)).
De uitlaat is een soort van aan het tuffen. hier had ik ervoor nog totaal geen last van, wel zat mn hitteschild een btje los wat voor een tikje zorgde tijdens het stationair draaien.
Omdat ik dus bij hem thuis was, tog maar het kleine stukje naar huis gereden, dit ging opzich prima. eenmaal thuis nog een x de kap open, en ik kon een sissend geluid horen, wat leek op damp/stoom die ontsnapte. ook stonk hij naar een lucht die ik niet egt kan omschrijven. soort stoom met iets viezigs erdoorheen.
Hierna een vriend gebeld, ook monteur die sinds kort met fiats werkt, die dacht dat het miss het geval was dat hij op 2 of 3 cilinders liep. De dag erna heeft hij het nagevraagd op zn werk en daar zijn de bobines naar voren gekomen. Dat gaan we vanavond even checken, maar ik vrees dat het misschien iets anders is.
Weet 1 van jullie misschien wat hier het euvel is?
Alvast bij voorbaat dank, Nick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hebben de bobines gechecked, deze waren ok, afgelopen zaterdag de bougies vervangen, die waren het probleem ook niet. Toen we deze aan het vervangen waren heben we de bougiekabels doorgemeten, hier kwam een te lage weerstand uit. morgen gaan we er nieuwe kabels in leggen. Kan hiermee het probleem zijn opgelost?
Op andere fora heb ik het probleem ook gepost en sommige zeggen dat het de koppakking kan zijn?
je hebt 2 bobines, voor 2 cillinders ééntje....
kan dus alleen maar op 4 of 2 cillinders lopen ;-)
wat vaak het probleem is, is de MAP sensor die vacuum gestuurd is,
controleer de vacuumslangen eens goed, met name die vanaf het gasklephuis naar de MAP Sensor lopen
( MAP sensor is dat zwarte kastje bij de ECU )
De bobines zijn het sowieso niet. ;) kan de lage weerstand die we heben gevonden in den bougie kabels misschien de oorzaak zijn (cilinder 2 en 3 rond de 700 ohm, 1 op +- 500 en 4 op 250)?
en zou een lekke vacuumslang de oorzaak kunnen zijn van al deze problemen?
15 jaar
Probleem opgelost, die vriend die bij fiat werkt was hier vanavond, en ik zeg tegen hem check de vacuum slangen eens. En ja hoor, na een paar seconden begon hij alweer goed te lopen. Wel even aan moeten duwen omdat alles vol zat met benzine. Daarna even droog gereden en alles werkte weer zoals het hoort.
15 jaar
bedankt voor de feedback.
Mooi....
Vaccum bij de Cinquecento's is een standaard probleem...
Probleem is opgelost......doorposten heeft geen zin.
mvg.
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar