Ls, Bij ons staat dus een panda van 2004 met 53000 km. De wagen is de laatste 2 jaar amper gebruikt. Zo nu en dan werd bij ons de start accu geleend, de wagen gestart en even een rondje in gereden. Nu wil die dus niet meer aanslaan. Bij controle blijkt er geen vonk te zijn. De bobine krijgt wel even voeding en zoals wij gemeten hebben is er wel een signaal van de nokkenas- en krukas sensor. Verder valt op dat als je de wagen op contact zet, je de brst pomp even hoort lopen, maar bij het starten gaat die niet opnieuw pompen. De bobine word net zo lang gevoed als dat de pomp loopt. Dus als je de sleutel in 1x door draait zodat de starter in het werk gaat, blijft de pomp en de bobine ca 3 seconden gevoed. Daarna valt de voeding weg ook als je blijft doorstarten. De andere zijde van de bobine word nooit aan massa gelegd. Word de massa via de computer geregeld? of is er nog een moduul? Iemand enig idee??
Alvast bedankt!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
voedingen komen van hoofdrelais via zekeringen. aansturing via Ecu motor. Hoofdmassa aansluiting Ecu op pin C1.bobines op A10 en A38.
J.E
Zou het de startblokkering kunnen zijn? Reservesleutel proberen?
reserve sleutel is zoek, maar lampje startblokkering gaat wel uit. Dus lijkt me dat die dan toch werkt...
Al het hoofdrelais bekeken?
waar zit die? zijn het die 2 zwarten welke in de zekeringkast thv linker koplamp zitten? (bobine krijgt dus wel voeding, ca 3 seconden)
oxidatie in de zekeringkast onder de motorkap? heb het laatst ook gehad met een panda van 2003 na 2 jaar stilstand (en schade) alle zekeringen schoongemaakt en de contacten in de kast schoongeborsteld en ingespoten.
16 jaar
nee geen oxidatie te zien. Op de display staat bij het op contact zetten Check ok, maar loopt dus niet
misschien kun je wat met het schema. bijvoorbeeld het voedingscircuit overbruggen om een en ander te meten/uit te sluiten.
J.E
Bedankt voor het schema. Gezien het feit dat er wel even spanning staat op de bobine en dat de pomp ook even spanning krijgt, zal ik de massa (c1) controleren. Anders zal het toch in de ecu moeten zitten of iets veroorzaakt de storing.
stom van me, krukas sensor bleek toch defect. Nwe erin en loopt weer als een tiet! in ieder geval bedankt een ieder
Over stom valt te twisten , vaak is de oplossing zo simpel dat je er over heen kijkt. in ieder geval fijn dat ie weer loopt.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Panda of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar