close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Uno: Piepende Fiat Uno 1.1 I.E. E2

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1 I.E. E2

Het gaat om de volgende klacht.
Tijdens het rijden is er zo af en toe (ene keer meer dan de andere keer) een piepend geluid waar te nemen uit de motorruimte.
Voor namelijk Pass. zeide voor wordt dit gehoord. De auto rijd/schakelt en remt goed.
Waarneer deze hinderelijke toon zich voor doet heb ik de volgende zaken gecontrolleerd:

Koppeling ingetrapt (Pieptoon in een keer weer "even" weg (tot dat men de koppeling weer los laat.
Stuur gedraait (stukje links en rechts) geen verschil waarneembaar piep blijft.
De verlichting enzo gaat niet veller of minder vel branden.
Remmen met gas er op piep blijft.
Remmen met koppeling ingetrapt piep weg. Koppeling weer los piep weer terug.
Geen lampjes die gaan branden op het dashboard van bv olie of koelwater.

Bij stilstaande auto met draaiende motor gecontrolleerd:
Valse lucht (niet waarneembaar)
Aanslaan van de fan voor de koeling.

Motor uit:
V-riem spanning gecontrolleerd (is ok)
Verdelerkap/Rotor/Bougies/Bougie bekabeling (is ok)

Er is geen overmatige olie op de motor en zand

Wie o wie kan mij hier een antwoord op geven?

Het rijd namelijk nog al met het gevoel dat je stil komt te staan.

Quentin

Geplaatst door

qengelberts (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De riemspanner van de distributieriem controleren/vervangen. Maar dan lijkt het wel raar dat hij het niet doet als je de koppling intrapt. Maar ik zou het toch even proberen. 't is niet veel werk, en vaak is dat de boosdoener. Wel oppassen bij het controleren, er zit geen overmatige speling op of zo, dus moeilijk waar te nemen dat het die spanner is. 't beste is eigenlijk direct vervangen.

Bedankt Jeroen. Het was de spanpolie die dit veroorzaakte. Deze was zeer en zeer slecht.
Ik heb de polie samen met de riem vervangen.
Vreemde was wel dat bij het monteren van de nieuwe (in de zelfde stand) de auto niet meer wou starten.
Dit omdat de riem fout stond. Dit terwijl de kruk en nok as niet van positie veranderd was.
Heb jij hier een verklaring voor. Moet er bij vermelden dat de auto nu ook een stuk zuiniger loopt en makkelijker aanslaat.
Dus je oplossing en je snelheid was TOP!

Wat is trouwens een gemiddeld verbruik van deze auto. Het betreft dus een gefacelifde model uno uit 1994 met daarin een 1.1 liter monopoint injectie motor.

Groet,
Quentin

qengelberts 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Uno of stel zelf een nieuwe vraag.