auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Bravo: Probleem Behalen Topsnelheid

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 20v HGT (vvt-vis)

Goedendag,

Ik loop tegen het probleem aan dat de auto zijn topsnelheid niet behaald, weet dat je er in Nederland niet heel veel aan hebt, maar hij moet dit gewoon halen, anders klopt er iets niet. Hij komt tot 190 op de teller en klimt dan heel langzaam naar 200 -205, waar dit zeker tussen de 220-230 zou moeten liggen, gezien clubleden van de bravoclub deze snelheden wel halen.
Ik beschik over uitlees apparatuur in de vorm van een laptop, met software van fiatecuscan. Hierbij geeft hij meldingen weer over de abs, met een rechter wiel sensor, maar ook over dat de wielsnelheid niet klopt.
Dit kan natuurlijk aan mijn grotere velgen liggen, die in totale omtrek eigenlijk bijna niets afwijken van de standaard velgen, ze zijn misschien wat zwaarder. Bij het motormanagement geeft hij aan p0500 Vehicle speed sensor, en deze kan gerelateerd zijn aan de abs, maar misschien dus ook wel aan het feit dat hij zijn topsnelheid niet haalt. Foutmelding is echter nu niet aanwezig, maar hij had hem wel opgeslagen. Nu hangt er vlak boven de versnellingsbak 1 enkele zwarte draad los, waarvan ik geen idee heb waarvan hij is, of waar hij in moet. Deze gaat aan de ene kant een kabelhuls in, die verdwijnt onder de zekeringskast die aan de accubak is vastgemaakt. Kan het zijn dat door deze foutmelding, een aantal sensors, bijvoorbeeld de lmm, zijn werk niet meer goed kunnen doen. Waardoor ik op topsnelheid vermogen mis? Lmm staat bekend om het missen van vermogen in hogen toeren.

Verder heb ik een eigen inlaatbuis vanaf de gasklep, met de lmm in het midden en aan het eind een open filter.
De carterventilatie naar de inlaat staat open, en zit een filter op, die naar het inlaatspruitstuk is afgesloten. Naar mijn weten zit er geen egr op deze motor.
Motor en bak zijn 25.000 km geleden compleet gereviseerd. Koppeling is destijds uiteraard ook vervangen. Is nu ongeveer een jaar geleden.

Snelheden in de eerste 3 versnellingen zijn normaal
1 - 60
2 - 100
3 - 140

Vierde zou hij 200 moeten halen, maar komt hij niet veel verder dan 180.
Vijfde versnelling zou hij dus rond de 220 uit moeten komen, maar zit hij nu na lang proberen aan de 205.
Gps Geeft overigens bij deze snelheid aan dat ik 200 rijd, er is dus niet een hele grote tellerafwijking.

Hoop toch dat iemand mij nog tips kan geven, waar ik het probleem kan zoeken.

MVG Raymond

Geplaatst door

Rayman19876 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probeer eerst eens de originele wielen. die zullen een stuk minder weerstand hebben.

En als je de inlaat gaat aanpassen dan krijg je een andere luchtwerveling in de motor wat nadelig "kan" werken.

En nog een tip, begin vast met sparen. Als je zo de longen uit z'n lijf trapt dan gaat die auto dat niet volhouden.
En voor de bekeuringen natuurlijk.

Mausx 0

13 jaar

Beste Raymond

Ik vind het niet kunnen behalen van een topsnelheid (220-230km/u) niet een technisch probleem.
Je bent natuurlijk altijd van harte welkom indien er ''echt'' iets aan de hand is...

Om in deze materie een oeverloze discussie te voorkomen sluiten we het topic.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.