close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Spider: remolie verversen

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000 inj.

Tijdens het verversen van de remolie blijven er bij het doorpompen met het rempedaal continue luchtbelletjes zichtbaar in het slangetje op de nippel van de remklauw.
Dit is alleen bij het linker voorwiel. Bij de andere wielen gaat het zonder lucht, dus wel goed. Is er iemand die weet hoe dit kan gebeuren?

Geplaatst door

henkentrudie (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nee, kort maar krachtig! en hoe is de remdruk nu is je pedaal sponzig

jan5047 0
badge

11 jaar

de auto staat al een paar maanden stil i.v.m. diverse klusjes. daarvoor remde hij prima.
Ik kan hem nu nog niet rijdende testen.

henkentrudie 0

11 jaar

naar je kunt toch voelen hoe de rem is.zit hij na een paar keer trappen hoger als na een keer trappen, of merk je geen verschil

jan5047 0
badge

11 jaar

Ja, na een paar keer trappen voelt hij steviger, zoals het altijd geweest is.
De belletjes zijn klein. het lijkt wel zoiets als cavitatie. Zou er bij de nippel lucht naar binnen kunnen zuigen?

henkentrudie 0

11 jaar

Als het tankje lager hangt dan de ontluchtingnippel is dat zeer goed mogelijk . Doe dat tankje hoger dan de ontluchting en je ziet de belletjes niet meer. Het komt door de ruimte in de schroedraad i.c.m. vloeistof kolom.(vacuum)

Groeten.

Punt 50
badge

11 jaar

Het tankje hangt veel hoger dan de nippel. Bedankt voor de reactie.

henkentrudie 0

11 jaar

Verkeerde volgorde van ontluchten misschien?
Je moet achter beginnen bij het wiel wat het verste van de hoofdremcilinder verwijderd is,dan het andere achterwiel en dan weer voor dat wiel wat het verste van de hoofdremcilinder verwijderd is en dan de laatste.

thei11316 0

11 jaar

Ik heb de volgorde aangehouden, maar ik geloof niet dat het verschil maakt. Het gaat om het linker voorwiel, en deze heb ik nu al meerdere keren doorgepompt. Volgens jouw theorie zou dit ook het laatste wiel in de volgorde moeten zijn.

henkentrudie 0

11 jaar

Laat dan de zwaartekracht zijn werk doen . Gewoon de vloeistof laten lopen. Niet meer pompen. !!
Groeten.

Punt 50
badge

11 jaar

Ik ga dat vanavond proberen. Kijken wat het doet.

henkentrudie 0

11 jaar

Bedankt Punt. Als ik de remolie gewoon laat lopen, houden de belletje op! Alleen in het begin, wanneer ik de nippel open draai, heb ik dan belletjes.
Als ik pomp met het rempedaal, en de nippel bij elke slag open en dicht draai, heb ik bij elke slag een wolk van kleine belletjes. Ook als ik de nippel vrij ver open doe, en het pedaal erg langzaam intrap.
Ik ga er daarom maar van uit dat de lucht bij de schroefdraad van de nippel binnen komt, hoewel ik dat wel vreemd vind. De schroefdraad zit tenslotte vol remolie. Ik denk dat ik het hier maar bij laat en gewoon ga rijden. Iedereen bedankt voor het meedenken. De groeten van Henk.

henkentrudie 0

11 jaar

Pedaalslag is nu ook verbeterd ? Niet langer bij stilstaan . Soms is de oplossing eenvoudig!

Groeten.

Punt 50
badge

11 jaar

Pedaalslag was volgens mij wel goed. Het bouwt een beetje op.

henkentrudie 0

11 jaar

Da's normaal !

Punt 50
badge

11 jaar

oplossing:
De nippel opendraaien, en door zwaartekracht de olie eruit laten lopen.
De luchtbelletjes verdwijnen dan al snel. Ze ontstaan dus waarschijnlijk bij de nippel.

henkentrudie 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Spider of stel zelf een nieuwe vraag.