Fiat Punto: Schakel probleem en geluid bij voorwielen en stuiteren met 80km

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 60 sx

Ik heb een Fiat Punto uit 1996 met bijna alle problemen die er zijn met dat type. Carter lek, bijna alle pakingen lek.. maar heb gelukkig alles al gefixt op een paar dingen na. En daar heb ik mijn twijfels over, als ik rustig rijd tot een gangetje van ongeveer 50km p/u dan maakt ie een zuisend geluid bij mijn voorwielen. alles werkt naar mijn idee prima maar het geluid is toch irritant, wat kan dit zijn en wat kan ik er tegen doen?
Probleem 2 is ik heb tijdens het schakelen moeite om hem in de 1e en de 4e te krijgen. het lukt wel met de nodige krachtpatserij wat kan dat zijn?
Ik heb wel een GT-Middenconsole geplaats maar het probleem is pas veel later op de proppen gekomen.
En als laatst probleem 3... Als ik gemiddeld 80 a 90 rij dan wordt ik zowat uit mijn tuig geschud. nou vermoed ik dat het waarschijnlijk komt door evt slagen in het voorwiel maar kan het ook nog door iets anders komen voordat ik een nieuwe velg ga aanschaffen.

Hopende snelle reacties te krijgen

Een enthousiaste Fiat Punto rijder

Edwin001

Geplaatst door Edwin001 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Rudolf85 (0), 16 jaar geleden

Ik heb dezelfde auto als jij uit hetzelfde bouwjaar.
Het suisende geluid, doet ie dat altijd, of alleen in bochten? Schaaft of knarst ie verder niet?
Probleem 2 kan bijv. een verkeerde afstelling van je koppeling zijn, knarst ie ook tijdens het schakelen? Maar het kan ook slijtage aan je versnellingsbak zijn. je moet hem iig niet forceren in de versnelling, zou er even naar laten kijken. snel naar de garage rijden, voordat je iets kapot rijdt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.