Fiat Brava: servo bediening mono ponit injectie fiat brava

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

ik heb de fiat van een klant staan met een motronic injectie gaat statonaire gewoon van 600 naar 1500 of meer in toeren op toeren is het goed al een temp sensor vervangen en de lambda sensor geeft niks allemaal je kan zien dat de stappen moter op de injectie (mono point ) bediend word al opnieuw ingeleerd volgens de vraagbaak van oly slager maar niks helpt en soms als ie warm is stotterd ie als een gek en dat is dan zomaar weer weg gas los en koppeling in voor de bocht blijft ie soms op 4000 toeren draaien ik weet niet waar dat eigen leven van daan komt wie wel ??

buurmen

Geplaatst door buurmen (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Brava? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Foutcodes al uitgelezen? Sensor-waardes al eens uitgelezen?
Wat voor waardes krijg je bij de 4-gas test?

buurmen (0), 14 jaar geleden

4 gas waarde zijn goed weet ik aleen niet meer uit me hoofd was met apk maar de rest zegt de computer geen comminucatie met voertuig of sluit voertuig aan daar moet ik het mee doen vandaar dat ik er zowat niks mee kan wat ik uit het boek haal zit er zowat niks in dat ding wat de mono point aan stuurt een temp sensor en de lambda sensor

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Misschien eens door de dealer uitlezen? Dat stotteren is niet normaal en dodelijk voor de katalysator.

buurmen (0), 14 jaar geleden

ik zeg net tegen de klant ik kan het niet met me hobby spul je moet naar de daeler ik ga dat afwachten en laat ff weten wat we ontdekt hebben eerst bedankt dat van die kat wist ik niet dat vraagt om uitleg alvast bedankt old ford

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Lees hier maar eens wat de leveranciers van kat's er over zeggen:
http://www.uitlaatspecialist.nl/MICE/cat...
http://www.ecb-katalysatoren.nl/wetenswa...

Ik heb verbrande kats regelmatig vervangen in de afgelopen jaren. Zelfs metaalkats die tegen een stootje moeten kunnen sneuvelen uiteindelijk.
Op dat moment zijn ook de lambdasonde(s) volledig naar de knoppen, de buitenmantel van de tip in de uitlaat is volledig weggebrandt.

ludolf01 (0), 14 jaar geleden

Zeg, oldford...kan jij verklaren hoe het komt dat mijn auto met 300.000 Km door de keuring komt met een kat die er al af fabriek onder zit?
Ik heb die stukjes gelezen, dat ze maar 75000 km tot 150000 Km meegaan.
Dat slaat dus ook nergens op....verkoop truukje zeker?

Ludolf.

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

oldford,

nou doe je het weer...een beetje schommelen van toerental,af en toe stotteren en jij komt weer met een doemscenario van smeltende katalysators.
een mogelijke oplossing bieden heeft meer zin dan de mensen een slapeloze nacht bezorgen.

ps.
gerard, mail me maar als je er hier niet uitkomt wellicht kan ik je verder helpen.



gr john

buurmen (0), 13 jaar geleden

we hebben hem eindelijk uit laten lezen en het volgende geleerd (moter in zeer slechte conditie valt buiten regel functie injectie) nu blijkt met compessie meten dat er een zuiger op net aan 6 komt de rest 10 dus nu kunnen we gericht sleutelen waarschijnlijk is er een klep lek

buurmen (0), 13 jaar geleden

het probleem is opgelost het was geen van de problemen waar we aan dachten.
het blijkt dat in de monopoint injectie een scheurtje zit in het vacuum kanaal van de aansluiting op de carter ventilatie oplossing slang los gekopppeld en de aansluiting dicht gezet met een slang en het hele probleem is opgelost gewoon valse lucht dus

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Brava of stel zelf een nieuwe vraag.