Hallo
Ik ben bezig met een fiat punto gt turbo. Deze Loopt erg slecht, hij houd in, smoort en knalt in de inlaat.
Hij stottert vooral tussen de 1000 en 3000 toeren. Na 3000 toeren tot het rooie schiet de toerenteller omhoog. Stationair zakt die terug tot 500rpm en gaat daarna weer langzaam omhoog. Maar gaat ook sporadisch hoog in toeren lopen.
De compressie op alle 4 de cilinders is 11 bar. De bdp en nokkenassensoren zijn nieuw. Distributieriem is ook nieuw en deze staat 100% goed op tijd. Kleppen zijn gesteld. Ecu laten doormeten (goed). Bougies vonken blauw.
Ik vind het vooral vreemd dat de auto af en toe in de inlaat ploft. Ik kan zelf geen valse lucht ontdekken, heb namelijk overal met remreiniger gespoten.
Heeft iemand hier mischien een idee over want ik weet het even niet meer.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zitten de bougiekabels er wel juist op?
Ja de bougiekabels zitten er zeker weten goed op. Er staan namelijk nummers op de bobine.
Ik kwam er gisteren wel achter dat de gaskabel strak stond. Dus de gasklep stond een klein stukje open. Hierdoor kun je ook rare verschijnselen krijgen.
Vandaag ga ik er een katvervanger op zetten en een nieuwe lambdasonde. Hopelijk gaat die nu goed lopen.
16 jaar
Het zou ook nog kunnen zijn dat de bougiekabels overslaan / slecht zijn....
LMM defect?
16 jaar
Ploffen in de inlaat kan wijzen op een te arm mengsel ( omdat de kompressie goed is ) maar dit kan ook veroorzaakt worden door overmatige koolafzetting in de cil.kop en/of op de zuigers.
16 jaar
Heb er vandaag een katvervanger onder geplaatst en een nieuwe Lambdasonde. Bobine doorgemeten. Alle kabels naar de ecu doorgemeten. Injectoren v.v. Benzinedruk gemeten (goed)
Niks raars gevonden. Auto loopt nog steeds heel slecht. De motor slaat nu ook steeds af en knalt af en toe ook in de uitlaat.
Ik heb de auto uitgelezen en daar komt de storing naar voren; lambdaregeling.
Dit zou volgens de diagnose kast kunnen liggen aan:
Brandstofdruk, injectoren, lmm, lambdasonde, valse lucht, klep benzinedampafzuiging of mapsensor.
De luchtmassameter is een van de weinige dingen die overblijft. Weet iemand hoe je deze kan testen? Of heeft iemand er nog een liggen voor een punto gt.
16 jaar
Probleem opgelost, auto loopt weer super
Luchtmassameter was defect
Bedankt voor de reacties
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar