close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Doblo: Slecht starten en accu was goed.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Afgelopen winter wilde mijn doblo heel slecht starten. Ik moest steeds de - pool losmaken en dan kon ik wel starten. Anders lukte het niet bij koude en nu wilde hij ook niet gweldig starten.
Ik had steeds de indruk dat de accu niet goed was (2 jaar oud) maar ik heb hem door laten meten en hij was vol en wilde ook wel starten volgens die man. Ik dacht aan lekstroom zodat de accu dan leeg liep. Er zit niks bijzonders aan deze auto. Gewone autoradio en een telefoonlader
Afgelopen zondag wilde hij niks meer doen. Leek weer een lege accu en daarna helemaal niks meer. Lampen en alles deed het wel.
Garage heeft mij op gesleept en toen deed hij het weer. Zit nu een nieuwe startmotor in. De oude bleek kapot te zijn en zat ook vast. De nieuwe startmotor is ook wat sterker.
Wat ik mij nu afvraag is of het slechte starten als het straks weer gaat vriezen ook over is.Lag het de afgelopen winter ook al aan de startmotor Of kan dit nog een andere oorzaak hebben. Toch lekstroom?

Geplaatst door

graddy (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geen lekstroom... want de akku was volledig geladen tijdens de controle... De oude Startmotor heeft waarschijnlijk eerst zwaar gelopen, of 1 van de 4 borstels maakte geen of slecht contact. Conclusie: Niet onnodig ongerust zijn..

akku was geladen omdat ik hem opgeladen had de nacht tevoren. Maar ik geloof ook wel dat ie goed is. En dat het inderdaad de startmotor was. Ik merk het wel als de auto een paar dagen stil heeft gestaan. Maar ik denk ook wel dat ie nu goed start. Het is nog vroeg en ik hoop dat het nog mooi weer word maar wat mij betreft laat de winter maar komen.
Hij heeft nu 110000 gelopen en ik denk ook om de distributieketting te laten vervangen en een grote beurt en dan zou hij toch weer helemaal goed zijn. Hij bevalt me nog best.

graddy 0

12 jaar

accu deze herfst laten nameten. De accu wordt dan belast en gemeten met een speciaal apparaat (lijkt op een broodrooster met klembekken eraan. Dan ben je nog ruim op tijd om te vervangen of je bent gerustgesteld voor de winter (al is een uitvallende accu nooit helemaal te voorkomen

sjaak10918 0
badge

12 jaar

Start en rijd nu prima. Alleen vanmorgen toen ik hem startte bleef het lampje van het voorgloeien een a twee minuten doorknipperen. Startte wel goed en reed ook prima. Zou hij gereset moeten worden of is er nu een gloeispiraal kapot. Blijf dan wel aan de gang met die auto. Maar ja hij is van 2004 en heeft nog maar 112000 gelopen. Dus eigenlijk nog te jong om weg te doen.

graddy 0

12 jaar

idd één of meerdere gloeibougies kapot. Vervang ze maar alle 4

Oke, gaat dinsdag naar de garage. 3e reparatie in korte tijd. Eerst kachelradiateur a 525 euro. Toen de startmotor a 320 euro en nu weer gloeibougies. Wat gaat dat weer kosten. Tips van vrienden en kennissen. Koop een andere auto. Maar hij is van 2004, diesel met 120000 km. Lijkt mij toch wel even mee kunnen gaan. En als dit weer klaar is dan hoop ik dat ie van het winter ook goed start. Zo niet dan gaat ie weg. Vakantiegeld is nu al weg en mijn 13e maand hoop ik niet aan de auto te spenderen hahaha

graddy 0

12 jaar

Slechte tips van vrienden..Veel onderdelen van de auto hebben een beperkte levensduur en moeten soms vervangen worden...

Enkele voorbeelden met betrekking tot de levensduur..

Banden slijten na een aantal kilometers. Maar ook het rijgedrag (vooral in bochten) heeft behoorlijk invloed.

Startmotor is afhankelijk van het aantal keren starten of langdurig, of onder zware omstandigheden.

gloeibougies slijten ook afhanke;ijk van het aantal keren gloeien, maar ook de uren in de draaiende motor tellen..

Kachelradiateur kanlek gaan door een dunne plek welke te vroeg de geest geeft...

Bij je eigen auto weet je wat er allemaal stuk is gegaan.. Van een andere auto weet je niks..

Alleen als je een veel jongere auto koopt met veel minder kilometers is de kans op onvoorziene defecten kleiner.. Echter, daar zul je voor moeten betalen..

Ook voor een auto met garantie moet extra betaald worden...

Het is natuurlijk afwegen.. Maar voor een defecte akku of startmotor koop je geen andere auto..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Doblo of stel zelf een nieuwe vraag.