Fiat Cinquecento: Startblokkering Cinq 899cc 1996

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 899

Van een Cinquecento is plots een storing opgetreden waarbij de startblokkering aktief blijft.

Er zit in het kontaktslot een gewone sleutel,de rode (code sleutel)is er niet meer.

Kan ik nu op de sloop een boordcomputer ,een transponder,en een daarbij behorendekontaktslot/ sleutel halen.
de auto zou dan weer aanslaan , klopt dit?

Of zijn er nog meer mogelijkheden om dit te omzeilen?

Alvast bedankt voor uw reaktie en ..

weet iemand een ,,goed adres,, voor de benodigde onderdelen?

Groet Koos

jacobus4847

Geplaatst door jacobus4847 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Cinquecento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

erka (0) PRO, 14 jaar geleden

er zijn alternatieven.
de ECU kan worden aangepast, waardoor de startblokkering niet meer functioneel is.
in NL is een bedrijf wat dit doet, dacht iets met scheepers techniek of zo.

zelf, heb ik in mijn 1100 sportstring een andere Chip geplaats, die ik via eBay heb aangeschaft.
het lampje van de startblokkering brand nog wel bij het starten, maar ik vermoed dat de startblokkering niet echt meer aanwezig is...

jacobus4847 (0), 14 jaar geleden

Hallo Roger .bedankt voor je reaktie,
Die chip waar je het over hebt heb je die in de ECU geplaatst?

Eigenlijk wel grappig ,er is hier in buurt een dure Mercedes gestolen en een Alfa in no time , en die Cinquecento
krijgen we met geen 6 paarden aan de gang.

groet Koos

Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden

Die Mercedes en Alfa zullen wel met een dolly weggehaald zijn....daar gaat men niet op straat aan klooien.

erka (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=jacobus4847]Hallo Roger .bedankt voor je reaktie,
Die chip waar je het over hebt heb je die in de ECU geplaatst?

Eigenlijk wel grappig ,er is hier in buurt een dure Mercedes gestolen en een Alfa in no time , en die Cinquecento
krijgen we met geen 6 paarden aan de gang.

groet Koos[/quote]
Hallo Koos,

yep, die chip zit bij de 1100tjes in de ECU,
weet niet of die voor de 900 cc ook te krijgen is, zal even de aanbieder zoeken waarvan ik de chip heb.
bij mij gaat het lampje van de startblokkering wel gewoon branden, maar gaat ook weer gewoon uit, zoals het hoort.
volgens de deskundigen is de startblokkering met het wisselen van de chip ook "weg"..

[url=http://cgi.ebay.de/Fiat-Cinquecento-Moto...]alternatief[/url]

[url=http://cgi.ebay.de/Tuningchip-FIAT-Cinqu...]tuning chip[/url]

bij de tweede is het niet helemaal duidelijk of de "wegfahrsperre" dus de startblokkering er nu uit is, of dat deze gewoon gehandhaafd blijft.

de aanbieder waar ik mijn chippie vandaag heb, kan ik niet vinden...
maar deze biedt een chip aan voor de 900 cc

[url=http://cgi.ebay.de/Cinquecento-sporting-...]chip voor de 900 cc[/url]

let wel, wat ze beloven aan vermogen, met een korreltje zout nemen, je merkt het wel meteen dat
er wat veranderd is. had mijn vriendin niks gezegd, maar ze melde wel dat er wat veranderd was aan de cinq...

jacobus4847 (0), 14 jaar geleden

Roger bedankt voor de tips,en je reaktie
Echter heb gekeken op Ebay maar kan er geen wijs uit worden,alles voor de 1.1 en voor de 900 een tuning chip?
Zou niet gek zijn als ik met een eprom ben gered.

Ook je tip over de Fa scheepers(Fa schepers te Nieuwegein) ,daar hebben ze voor de Italiaanse auto,s oplossingen met dit probleem.

In iedergeval bedankt ,
Groet Koos

jacobus4847 (0), 13 jaar geleden

Probleem opgelost,
een computer (ECU)
een contactsleutel
een transponder ,alle van de zelfde auto op de sloop gehaald.
sleutel bij de transponder geplakt starten en lopen!!

RobW123 (0), 13 jaar geleden

Beste Koos,

Op het moment zit ik met het zelfde probleem. De moedersleutel en de code heb ik wel, maar dat kreeg de boel ook niet aan de praat.
Om de startblokkering te resetten moet de auto naar een andere firma worden gestuurd (zoals de garage het vertelde). Dit is erg kostbaar (>€600) en het niet waard. Als ik bovenstaand verhaal lees, zal dit waarschijnlijk om de firman in Nieuwegein gaan. Nu ben ik voor een alternatief voor de sloop of autohandelaar aan het kijken.

De oplossing die je op het eind aandraagt, wat zijn daar de kosten van? Heb je zelf de montage gedaan? Kan jij een bepaalde sloop aanraden?

Alvast bedankt,

Groeten,

Rob

thei11316 (0), 13 jaar geleden

Die ECU wordt hier http://www.schepers-autotechniek.com naar toe opgestuurd,kun je zelf ook en daarmee honderden euro's in je zak houden en nee ik heb er geen aandelen,wel zelf een keer een ruilECU gekocht naar alle tevredenheid

jacobus4847 (0), 13 jaar geleden

Hallo Rob,ik heb via internet van een sloopbedrijf een set (ECU,transponder,en een sleutel) besteld voor 100 euro
ingebouwd en starten en lopen.
Als je wil kan ik het adres opzoeken ,kan het nu ff niet zo snel vinden
Succes
Groet Koos

RobW123 (0), 13 jaar geleden

Hi Koos,
Bedankt voor je bericht. Dit klinkt nog steeds als hokus pocus voor mij. Is het lastig om dit zelf te plaatsen?
Als je het adres hebt, graag.

Groeten,
Rob

jacobus4847 (0), 13 jaar geleden

Hoi Rob,ik weet inmiddels dat het autosloperij BROOKS heet maar ook Broekhuis
maar het adres ?dacht in Brabant
De ECU zit onder de motorkap (computer)let op de nummers op de ECU
de transponder is de ring rondom het kontaktslot,met kabeltje
de sleutel plak/bevestig je vlakbij de transponder
je ,,eigen kontaktsleutel,, blijft gewoon gehandhaaft.

dus van de zelfde Fiat ;
een kontaktsleutel (contactslot heb je niet nodig)
een transponder
een ECU
Als je de onderdelen hebt weet je gelijk wat je moet wisselen,geen moeilijke klus
Stuur anders een Emailie

Groet Koos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.