Fiat Cinquecento: inhouden Cinquecento

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100

tja, probleempje...

Cinquecento houd in...
schokt niet echt, maar voelt alsof er geen brandstof "binnen komt"...
helaas doet hij dit niet permanent...

de ene dag rij ik er zo mee weg, rijdt het als vanouds...
dag erna houd het geval gewoon in, gaat weer even door en houd weer in ( soms meer soms minder ...)

bougies zijn recent vervangen met koppakking wissel
Bobines ook vervangen door andere exemplaren
bougiekabels ook vervangen
Map sensor ook vervangen...
sensor in het gasklephuis ook schoongemaakt met remmenreiniger, ook hier geen verbetering.

wat ik nog niet vervangen heb is het brandstof filter, dit zit op een redelijk onhandige plek...kom je zonder put / brug erg slecht bij...

wellicht iemand een andere mogelijke oorzaak ?
( lambda sonde geeft echt schokken, dit uit eigen ervaring....)

thanks alvast voor de reacties.

erka

Geplaatst door erka (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Cinquecento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Gertjanstuif (0) PRO, 14 jaar geleden

brandstoffilter, luchtfilter ken een hoop zijn....

maar wat bedoel je met schokken van je lambda sensor??

erka (0) PRO, 13 jaar geleden

@ gertjan, ik heb een foute lambdasonde in de Cinq gehad, een immitatie... deze gaf op een bepaald moment een hoop shit.
de motor begon te schokken, liep dan weer een tijdje goed, toen begon het weer...dan ging het ook niet harder dan 80 km / u.
na vervangen voor een originele was dit probleem opgelost.

maar verder met mijn huidige probleem...

vandaag het brandstoffilter vervangen, helaas ook hier weer geen resultaat.
wat net wel opgevallen is, toen ik even wilde checken of er er geen olie in de koelvloeistof zat ( begin langzaam het
idee te krijgen dat de koppakking eruit ligt...) bleek het tankje van de koelvloeistof een klein beetje onder druk te staan, ging dus sissend open, niet extreem, maar toch... olie is mooi schoon, geen mayo aan de dop....

dus maar eens laten nameten of de koppakking kapot is ??

erka (0) PRO, 13 jaar geleden

ZUCHT....

net even de motor laten lopen, dacht toch eens even in het reservoir kijken of het daar niet borrelt...
het borrelt...dus koppakking naar zijn grootje ?!

Gertjanstuif (0) PRO, 13 jaar geleden

het gebeurt regelmatig hoor bij deze motoren dat de koppakking er uit vliegt dus ik zou het maar even laten controleren dan idd,

erka (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=Gertjanstuif]het gebeurt regelmatig hoor bij deze motoren dat de koppakking er uit vliegt dus ik zou het maar even laten controleren dan idd,[/quote]
dat gaat komende week ook gebeuren Gert Jan,
alleen jammer dat dit ca 500 km na vervanging van de koppakking gebeurd

erka (0) PRO, 13 jaar geleden

update / oplossing

Tja, afgelopen maandag heeft de cinq de hele dag bij de monteur gestaan,
die heeft de cinq 2 uur stationair laten lopen, ermee gereden en NIKS gemerkt...!!???
het borrelen in het koelvloeistof reservoir zou kunnen komen door het slecht ontluchten van het
koelvloeistofsysteem...

hoe dan ook, er was niks mis.
heel vreemd, maar rij er nu weer 2 dagen mee, merk idd niks meer...heel wazig.

wat ik wel als advies mee kreeg van een Fiat specialist, met name omdat er wat aan het blokje gedaan is om
iets extra power te krijgen, is het monteren van de voorgeschreven bougies ( Champion RC9YY ipv de NGK's die er nu inzitten )...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.