We hebben het probleem dat de auto niet start als het kouder is als 10 graden.Met dit probleem heeft hij al bij de dealer gestaan en hier hebben ze de tempsensor vervangen,de bobine,de sleutel hebben ze opnieuw gecodeerd maar niets dat hielp.
Nu staat deze auto bij ons.We hebben hem uitgelezen en hij blijkt storingsvrij te zijn.Ik heb hem in de garage laten staan waar het altijd een graad of 15 is s'nachts en dan start hij zonder problemen.Ik heb met een paar mensen gesproken over dit probleem en er zijn er die zeggen dat het aan de distibutie kan liggen die versprongen is.Toen ik dit hoorde heb ik meteen de compressie gemeten en deze bleek wel erg hoog namelijk 14,5bar tot 15bar.De auto vonkt en krijgt benzine want de injector's worden aangestuurd.Ik denk dat de vonk niet op tijd komt.Nu is mijn vraag kan ik de distributietiming kontroleren zonder dat ik die plaatjes heb waar ik de nokkenassen mee kan vergrendelen? Staan er merktekens op de poly's? Heeft er iemand ervaring met dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is het niet zo, wanneer de timing niet juist is; er een lagere compressie is dan normaal, gezien de kleppen ofwel te vroeg openen of te laat sluiten
is de olie niet te dik; sinds wij een 5 w 30 full synteet gebruiken hebben wij opmerkelijk weinig (geen) klachten over starten bij koude motor
zomaar een bedenking
groeten
Misschien eens de "benzinedruk" meten?
Als de injectoren worden aangestuurd wil dit nog niet zeggen dat er benzine uitkomt.
Heb al eens meegemaakt bij een multipla dat 3 injectoren defect waren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar