Fiat Panda: Stationair

Bouwjaar: 1992

Mijn Panda (panda 1000 fire) loopt met een koude motor in zijn stationair erg onrustig, en zakt af en toe helemaal weg, om vervolgens (met de automatische choke weer op te klimmen). Bij een warme motor is er niets aan de hand.

Ik wilde dus mijn stationair toerental opschroeven, maar waar volgens het boekje een stelschroef hoort te zitten leek het alsof de stelschroef eraf gevallen was ofzo.

Ik naar een garage om te vragen of ik zo'n stelschroef kon bestellen, blijkt dat mijn motortype niet zo'n stelschoef heeft.

DoeZo

Geplaatst door DoeZo (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Panda? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Henk4400 (0), 20 jaar geleden

Je Panda heeft een single point brandstofinjectie. Deze wordt electronisch geregeld en zal bij stationair draaien altijd proberen het juiste toerental aan te houden. Je kunt aan dit systeem zo goed als niets verstellen, de regeleenheid is zelflerend en zal zich zo optimaal mogelijk aan je auto aanpassen.

Zoals je het probleem beschrijft klinkt het alsof je auto een vervuilde verstuiver heeft. Vaak openbaart zich dit het eerst bij koude motor met onregelmatig lopen, later ook met inhouden en vermogensverlies. Je kunt dit verhelpen door een blikje reiniger voor injectiesystemen bij een tank benzine toe te voegen (tank je vaak "witte" benzine?)

Er kan natuurlijk ook iets echt defect zijn, maar als de motor verder goed functioneert, hoef je dat niet direkt te verwachten.



Henk4400 (0), 20 jaar geleden

Je Panda heeft een single point brandstofinjectie. Deze wordt electronisch geregeld en zal bij stationair draaien altijd proberen het juiste toerental aan te houden. Je kunt aan dit systeem zo goed als niets verstellen, de regeleenheid is zelflerend en zal zich zo optimaal mogelijk aan je auto aanpassen.

Zoals je het probleem beschrijft klinkt het alsof je auto een vervuilde verstuiver heeft. Vaak openbaart zich dit het eerst bij koude motor met onregelmatig lopen, later ook met inhouden en vermogensverlies. Je kunt dit verhelpen door een blikje reiniger voor injectiesystemen bij een tank benzine toe te voegen (tank je vaak "witte" benzine?)

Er kan natuurlijk ook iets echt defect zijn, maar als de motor verder goed functioneert, hoef je dat niet direkt te verwachten.



Sanderl (0), 17 jaar geleden

halllo, is je vacuumvervroegerpotje niet lek?

jeroenmonteyne (0) PRO, 17 jaar geleden

een vacuumvervroeger zal je volgens mij niet vinden op een Fire motor.

Sanderl (0), 17 jaar geleden

Zit er geen potje op het ontstekkinghuis dan?bij mij zat die er toen wel op

jeroenmonteyne (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik begin nu te twijfelen, in de punto fire motoren zat dat er zeker niet meer op. Zal straks een controleren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Panda of stel zelf een nieuwe vraag.