Hallo,
Ik heb een Fiat Punto 1.2 16v uit 2001 die nu 144130 km gereden heeft en sinds kort met een warme motor in het lage toeren gebied begint te stotteren.
Ik heb de volgende zaken nagelopen/vervangen:
-Bougies vervangen;
-Bobine vervangen;
-Carter ontluchtingslang vervangen (was gescheurd).
Geen verschil.
Op 8-10-2013 naar de garage geweest en daar de auto uit laten lezen en daar kwam uit de lamba sensor, voor de kat, een storing gaf.
Deze is in 2011 vervangen en zou het niet kunnen zijn, aangezien hij geen motormanagement lampje aangeeft.
Het enige wat er nog overbleef betrof de watertemperatuursensor, die ik vervolgens vervangen heb zonder resultaat.
Tijdens garagebezoek de volgende punten nagelopen
-Bougieskabels zijn in orde (geen lekkage);
-Stekker krukas sensor nagelopen en was schoon.
Op advies van de garage het gasklephuis evenals de MAP sensor gereinigd.
Het schokken is iets minder geworden, maar blijft nog steeds.
Iemand een suggestie?
Geplaatst door Jeronimo1982 (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
Jeronimo1982 (0), 10 jaar geleden
Aanvulling 17-10-2013
Lambdasonde vervangen en het probleem blijft zich voordoen.
Opnieuw bij de garage uit laten lezen en hij gaf de volgende foutmeldingen aan:
P1135 Lambda 1 verwarming boven de katalysator;
P0130 O2 Sensor Circuit Storing (Bank 1 Sensor 1.
maarten4874 (0) PRO, 10 jaar geleden
Heb je een originele lambdasonde vervangen?
Lees ook eens de life data uit,daar is vaker meer op te zien. Fuel trims eens goed bekijken.
jeroenmonteyne (0) PRO, 10 jaar geleden
Bougie kabels heel goed controleren. Je het bijna niet zien als ze doorslaan...
VW Arjan (0), 10 jaar geleden
Bougiekabels kun je goed controleren door ze nat te spuiten met een water/dreft oploosing.
Laat ook eens de koppakking controleren.
CO-gehalte meten in de koelvloeistof.
Koelvloeistof staat controleren op olie.
Cilinder-lektest uit laten voeren.
Eventueel bobine uitwisseln misschien?
Controleren op valse lucht
dit kan heel goed met remmenreiniger .
jeroenmonteyne (0) PRO, 10 jaar geleden
[quote=VW Arjan]Bougiekabels kun je goed controleren door ze nat te spuiten met een water/dreft oploosing.[/quote]
Dan moet je de kabels wel kunnen zien!!!??? Bij deze motor zitten ze zo'n 10cm in het nokkenashuis. Dus mag je nat spuiten zoveel je wilt, je zal het toch niet zien.
VW Arjan (0), 10 jaar geleden
Vreemd.. Ik heb dezelfde motor en de kabels lopen over de motor.. De doppen zitten inderdaad 10cm diep.
Al iets gevonden trouwens?
jeroenmonteyne (0) PRO, 10 jaar geleden
[quote=VW Arjan]De doppen zitten inderdaad 10cm diep.[/quote]
't zijn vaak net die "doppen" die door slaan
firedriver (50), 10 jaar geleden
CO-gehalte meten in de koelvloeistof, hoe komen ze daarbij ?
Gr.
Lenmo (0), 10 jaar geleden
[quote=firedriver]CO-gehalte meten in de koelvloeistof, hoe komen ze daarbij ?
Gr.[/quote]
Bij een doorgeslagen koppakking komen er gassen in de koelvloeistof die je makkelijk kunt meten met de gasmeter. De probe boven het vloeistof niveau houden in het koelvloeistof tankje. Dan meet je gassen die er niet in thuis horen.