ik heb al verschillende problemen aangaande punto's gevonden en telkens komt het uit op de bobijnen.
Deze punto draait na het starten slecht tot niet. slaat hij aan draait hij op 2 of 3 cilinders.
Bij enkele keren vol gas geven blijft hij goed draaien (op 4 cilinders)
de foutcode geeft secundair circuit bobijn 2.
juiste code weet ik op dit moment niet meer
We probeerde de ecu te vervangen door een okkasie onderdeel.
dit lukte niet (kende sleutel niet). logisch ook.
dan een okkasie ecu met sleutel en contactslot.
hij draait nog even slecht als ervoor.
geen verbetering.
Na het proberen te programmeren door een fiat dealer is deze uitgelezen en daar kwam code p0303 (denk ik)
misfire cilinder 3.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bobine stuk?
hebben de beide bobines al vervangen door nieuwe, haalt niets uit. geen verandering
Bougies-kabels oke?
Anders kijken of de krukaspoulie goed vast zit of dat deze uitgesleten is op de 3 bevestigingsgaatjes.
kabel met doorslag? meestal aan de rubber hoes tegen bougie, kleurt wit op doorslagplaats
een fiat verdeler raadde ons eerst aan de betreffende injector te vervangen (deze vervangen ze blijkbaar meer dan bougies)
dit hielp niet en dan zou het probleem in de ecu te zoeken zijn, deze is voor herstelling naar ACtronics
afwachten tot deze retour komt.
de ecu is geretourneerd en de enige foutcode die opduikt is U1602
volgens ACtronics zou de ecu werken op hun punto.
dus waar zou ons probleem nu zitten.
punto start totaal niet nu.
Met deze punto hebben we nog geen geluk gehad om hem draaiende te houden of zelfs te starten.
De ECU is gecontroleerd en hersteld door ACtronics en goed bevonden
Eerst draaide de punto wel op 2 cilinders maar nu totaal niet meer.
de foutcode die opduikt is
P0351 ignition coil A primary/secondary circuit malfunction
U1601
De 2 bobijnen krijgen even 12V bij contact aanschakelen en deze valt na enkele seconden weg. goed volgens onze beperkte gegevens
de bedrading naar de ECU vanaf de bobijnen is volgens ons ook ok, 0 ohm.
waar zou het probleem zich nu kunnen voordoen?
eerst wel op 2 cilinders en nu niets meer.
Toen de wagen op 2 cilinders draaide hadden we ook al de bedrading verwisseld tussen de bobijnen en het probleem zette zich op de andere bobijn.
de achterste bobijn gaf eerst het probleem van geen vonk.
daarom dachten we dat de bedrading de boosdoener was.
iemand enig idee?
wij hebben dit al een paar keer voor gehad.
en altijd is het ecu.
ik probeer wel altijd eerst in actieve diagnose,de bobijnen te sturen.
nadien controleer ik mijn bekabeling,en als dat allemaal goed is vervang ik ecu
we hadden een fout in de ecu al uitgesloten daar deze al 2 keer naar ACtronics verzonden was.
de eerste keer voor herstelling en de tweede keer daar we dachten dat er nog steeds een fout in zat, zij hadden deze ecu goed bevonden.
daar we een ford dealer zijn gingen we er dan maar vanuit dat de ecu in orde was.
dus dan zullen we genoodzaakt zijn de punto naar de fiat specialist te brengen voor verdere afhandeling en programmatie.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar