Bij deze Gr Punto valt na het starten regelmatig de stuurbekrachtiging weg en gaat het acculampje branden.
Als dan het contact uit gezet wordt en weer gestart word, is de stuurbekrachtiging weer aanwezig en is het lampje uit.
De storing die uit te lezen valt is ; bodycomputer => binnenverlichting ....??
Na herhaaldelijk starten blijft de st. bekr. aanwezig.. De 'storing' treed weer op als je sleutel uit het contact haalt.
De dynamo is reeds (elders) twee keer vervangen, net zoals de accu.
Als de auto een nachtje heeft gestaan ....is de accu leeg ?!? Wat kan het zijn ?? Startmotor (die op dezelfde pluskabel als de dynamo zit)
Graag input / opties .. we worden gek !!
Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan heb je waarschijnlijk een corrupte verbruiker in je system die tijdens de stilstand de accu leegtrekt, als de accuspanning te lag word dan is het eerste onderdeel dat weigert de stuurpomp, en vervolgens zal de acculamp inderdaad oplichten.
Blijft er niet een lampje branden in de kofferbak of zo?
Misschien een defect alarm, binnenverlichting, lampje in het dashboardkastje? Radio?
Je kan even met een amperetang kijken hoeveel stroom de auto trekt als deze afgesloten is met contact uit.
Dat mag in feite niet boven de 30 mA zijn.
Zodra het bijvoorbeeld 1 A is kun je verbruikers controleren of zelfs loskoppelen om te kijken waar het vandaan komt.
storing in de body computer, elektromotor stuurhuis reageer hier op .
hiervoor is een service-news bij fiat denk ik. herprogrammatie van de body zou dit moet oplossen
Probleem is inmiddels opgelost... door de dynamo (werderom) te vervangen... bleeek een diodefout in te zitten
Weer een blije klant , wij blij !!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar