Fiat Seicento: Tikkende Motor Seicento 900

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 900cc

Is het mogelijk om de kleppen te stellen van een seicento 900cc? De motor geeft een tikkend geluid.

Dit probleem is er al een tijdje, eerst ging het weg na een aantal minuten stationair draaien. Echter sinds 2 dagen blijft het tikkende geluid trouw bij de auto.

Vandaag is het kleppenhuis pakking vervangen ivm lekkage en toen zag ik wel ernstige vervuiling/aanslag.

Wat te doen/opties?

kleppen stellen > als het kan?
motor flush gebruiken? ervaringen
eventuele andere opties.

Alvast bedankt.

Gaastra

Geplaatst door Gaastra (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Seicento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

erka (0) PRO, 15 jaar geleden

volgens mij heeft de 900 cc hydroklepstoters, wellicht eens een kleppenreiniger in de olie kiepen ( bv Forté )

DBR (0), 15 jaar geleden

Klepspeling inlaat moet zijn 0.4 mm en de uitlaat moet zijn 0.5mm stellen bij warme motor.

erka (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=DBR]Klepspeling inlaat moet zijn 0.4 mm en de uitlaat moet zijn 0.5mm stellen bij warme motor.[/quote]
is dit ook bij de 900 cc ?
weet wel dat dit bij de 1100 cc is

( belangstellende vraag )

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

De 900 cc heeft inderdaad hydrolische stoters. Valt niets aan te stellen dus.

Gr.

jepperdepep (0) PRO, 15 jaar geleden

alleen de eerste serie 900 was te stellen aangezien deze van 99 is is deze niet te stellen

gr

DBR (0), 15 jaar geleden

Volgens de techinischedata van partscat (brezan) is deze nog wel te stellen

jepperdepep (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=DBR]Volgens de techinischedata van partscat (brezan) is deze nog wel te stellen[/quote]
dan heeft die het mis want het is echt niet mogelijk

gr

Gaastra (0), 14 jaar geleden

Oplossing:

We zijn enige tijd later maar toch. Op het moment dat er problemen waren met een tik in de motor is er op advies van de garage dunnere olie gebruikt (5-w40) nadat de olie ververst is in combi met forhe flush. Dit heeft het probleem enige tijd verholpen.

Onlangs toch de klepstoters vervangen. Voor de 900cc in simpele klus en speel op safe en koop gelijk een nieuwe kleppendekselpakking. Mocht deze lekken nadat alles is vervangen dan mag je weer een tijdje pielen om de bouten los te krijgen (lees erbij te kunnen).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.