auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Seicento: Tikkende Motor Seicento 900

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 900cc

Is het mogelijk om de kleppen te stellen van een seicento 900cc? De motor geeft een tikkend geluid.

Dit probleem is er al een tijdje, eerst ging het weg na een aantal minuten stationair draaien. Echter sinds 2 dagen blijft het tikkende geluid trouw bij de auto.

Vandaag is het kleppenhuis pakking vervangen ivm lekkage en toen zag ik wel ernstige vervuiling/aanslag.

Wat te doen/opties?

kleppen stellen > als het kan?
motor flush gebruiken? ervaringen
eventuele andere opties.

Alvast bedankt.

Geplaatst door

Gaastra (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

volgens mij heeft de 900 cc hydroklepstoters, wellicht eens een kleppenreiniger in de olie kiepen ( bv Forté )

erka 0
badge

16 jaar

Klepspeling inlaat moet zijn 0.4 mm en de uitlaat moet zijn 0.5mm stellen bij warme motor.

DBR 0

16 jaar

[quote=DBR]Klepspeling inlaat moet zijn 0.4 mm en de uitlaat moet zijn 0.5mm stellen bij warme motor.[/quote]
is dit ook bij de 900 cc ?
weet wel dat dit bij de 1100 cc is

( belangstellende vraag )

erka 0
badge

16 jaar

De 900 cc heeft inderdaad hydrolische stoters. Valt niets aan te stellen dus.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

alleen de eerste serie 900 was te stellen aangezien deze van 99 is is deze niet te stellen

gr

jepperdepep 0
badge

16 jaar

Volgens de techinischedata van partscat (brezan) is deze nog wel te stellen

DBR 0

16 jaar

[quote=DBR]Volgens de techinischedata van partscat (brezan) is deze nog wel te stellen[/quote]
dan heeft die het mis want het is echt niet mogelijk

gr

jepperdepep 0
badge

16 jaar

Oplossing:

We zijn enige tijd later maar toch. Op het moment dat er problemen waren met een tik in de motor is er op advies van de garage dunnere olie gebruikt (5-w40) nadat de olie ververst is in combi met forhe flush. Dit heeft het probleem enige tijd verholpen.

Onlangs toch de klepstoters vervangen. Voor de 900cc in simpele klus en speel op safe en koop gelijk een nieuwe kleppendekselpakking. Mocht deze lekken nadat alles is vervangen dan mag je weer een tijdje pielen om de bouten los te krijgen (lees erbij te kunnen).

Gaastra 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.