Hoi problemcar lezers.Sinds 2 dagen heb ik een Seicento.Om goed en trots voor de dag te komen eerst maar eens een wasbeurt.Misschien toeval maar 10 Km hierna viel de motor uit en was niet meer te starten.Reservesleutel geprobeerd,helaas.Zekering nr 21 (10A,derde van links onder) blijft eruit springen.Volgens boekje voor 3e remlicht,remlichten en achteruitrijlicht.Connectors van remlichten losgehaald,klep open.Als kontakt wordt aangezet piept de zekering eruit.Er zit waarschijnlijk nog meer op deze zekering,eerst dacht ik de benzinepomp nog even te horen en bij starten zekering eruit.Nu al gelijk bij inschakelen kontaktslot (verlichting staat uit).Wie heeft er nog een idee wat er nog meer op deze zekering zit of schema wat dit kan zijn,
groet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ga eerst eens na of er geen draden bloot liggen met elkaar.
als die voor sluiting zorgen knalt inderdaad de zekering eruit
Op zekering 21 zitten alleen de remlichten en de achteruitrij lampen.
Tenzij er met de bedrading "geknutseld" is........
Hoi, beiden bedankt voor de snelle reaktie.Geen "slechte" bedrading gevonden.Alles achter de zekeringkast lijkt ook keurig origineel.Bedrading/connector naar brandstofpomp onder achterbank losgetrokken en probleem van de zekering was over.Connectoren schoongemaakt en alles weer aangesloten:probleem weg??!! gemeten bij zekering 21,loopt nu ongeveer 0,1A max. steeds teruglopend.Exacte oorzaak is mij helaas niet duidelijk geworden.Wanneer de betreffende zekering erin gestoken wordt hoor je de brandstofpomp wel lopen bij inschakelen kontakt maar waarschijnlijk staat dit inderdaad los van deze zekering.
15 jaar
Hoi Problemcar lezers.Oorzaak uiteindelijk gelukkig gevonden.Probleem zat onder de ty-rap die de bekabeling van de achteruitrijschakelaar vasthoudt op de behuizing van deze schakelaar.Beide aders waren hier net opengeschuurd onder de zwarte ommanteling.Na de carwash is het vuil van de metalen behuizing van de schakelaar afgewassen en voila : een sluiting naar massa.Na opdrogen weer slechter kontakt naar massa en dus bleef de zaak er toen in.Dit verklaart ook de steeds teruglopende stroom die te meten was door zekering 21.Een beetje vulcaniserende tape,kabeltje verleggen en het probleem is over.Hoop dat iemand hier iets aan heeft,
groet
15 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar